فرماندار بهاباد خبر داد

بهره برداری از ۲۷ طرح شهرستان در هفته دولت/سرعت گرفتن خروج بهاباد از بن بست ارتباطی

فرماندار شهرستان همچنان محروم بهاباد در استان یزد ضمن اشاره به افتتاح ۲۷ طرح در این شهرستان به مناسبت هفته دولت، از سرعت گرفتن تکمیل جاده بهاباد – دربند با تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و خروج بهاباد از بن بست ارتباطی خبر داد.

«علیرضا تیموری»در جمع خبرنگاران ضمن گرامیدشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهرستان بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری شرق استان یزد با ۲۰ هزار جمعیت از سال ۸۸ از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرده است و دارای مردمی ولایت‌مدار و سختکوش است.

وی ان شهرستان زادگاه عارف بزرگی همچون ملاعبدالله بهابادی خواند و گفت: مردم بهاباد ۱۵۶ شهید، ۲۷ آزاده و ۲۰۰ جانباز را تقدیم انقلاب کرده‌اند و هم اکنون شغل اکثر مردم بهاباد کشاورزی و معدنکاری است.

وی با بیان این شهرستان بهاباد دارای وضعیت نسبتاً بهتری از لحاظ منابع آبی در استان برخوردار است، عمده محصولات کشاورزی این شهرستان را پسته و زعفران خواند.

تیموری بهاباد را دارای مناطق گردشگری بکر و زیبا ذکر کرد ولی در عین حال اظهار کرد: متاسفانه جاذبه‌های این شهرستان به دلیل فاصله زیاد از مرکز استان و قرار گرفتن بهاباد در بن بست ارتباطی، کمتر مورد توجه گردشگران بوده است در حالی علاوه بر مناطق زیبای گردشگری مانند روستای زیرزمینی ده عروس، شهرستان دارای دو موزه غنی علوم طبیعی و تاریخ نیز هست.

وی با اشاره به اقدامات و خدمات قابل ملاحظه صورت گرفته در راستای رفع محرومیت در این شهرستان طی چهار دهه گذشته از انقلاب، اظهار کرد: با وجود شهرستان بهاباد جزو یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور شناخته می‌شود.

به گفته تیموری، ۲۷ طرح در هفته دولت در حوزه‌های مختلف شهرستان آماده افتتاح است که این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۱۶۸ میلیارد تومان شامل ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۲۹ میلیارد تومان اعتبارات خیری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی اهتمام دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذشته را پاس داشت و گفت: در همین راستا طرح‌های خوبی مانند گازرسانی به روستاهای شهرستان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان طی سالهای اخیر و در هفته دولت جاری را شاهد هستیم و تکمیل جاده بهاباد – دربند که بهاباد را از بن بست خارج می‌کند و ۱۰۰ کیلومتر آن تاکنون ساخته شده است، با توجه به اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی مصوبات سفر ریاست جمهوری، سرعت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه ساخت یک واحد نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی که توسط بخش خصوصی کلنگ زنی شده و تا شش ماه اینده آماده بهره برداری خواهد شد، دو طرح دیگر در این حوزه هر کدام به ظرفیت ۱۰ مگاوات در شهرستان در دست اقدام است.

به گفته وی، خوشبختانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان نیز تخصیص یافته که امیدواریم به زودی این طرح نیز عملیاتی شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..