در نشستی به مناسبت هفته بسیج اصناف مطرح شد؛

تقدیم ۴۵۰ شهید اصناف در استان یزد/ توزیع بسته‌های معیشتی همزمان با رزمایش عاشقان ثارالله

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج با اشاره به تقدیم ۴۵۰ شهید اصناف و بازاریان در استان، هدف از این قشر بسیج ر تحقق بازار اسلامی با توسعه و تعمیق تفکر اسلامی در جامعه اصناف خواند.

سرهنگ «حمیدرضا محدث» به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اصناف و ضمن گرامیداشت یاد شهدای بسیج اصناف به ویژه شهید «رضا عباسی» شهید شاخص مدافع حرم در استان، اظهار کرد: هفته بسیج اصناف از ۳۱ مرداد تا ششم شهریورماه به مناسبت شهادت «مهدی عراقی» از بازاریان معتبر و انقلابی کشور توسط گروهک فرقان در چهارم شهریورماه ۱۳۵۹ نامگذاری شده است.

وی افزود: در بزرگی این شهید همین بس که امام راحل(ره) در مراسم تشیع این شهید بزرگوار شرکت کرده و فرموردند؛ مرگ در رختخواب برای این شهید کم بود و شهادت لایق او بود.

وی در ادامه در مورد قشر اصناف و ساز و کار اقشار در بسیج عنوان کرد: در ساختار بسیج ۲۱ قشر به وسعت آحاد جامعه فعالیت دارند همانگونه که فرمانده کل قوا فرمودند آحاد جامعه ایران که دل در گروی نظام و انقلاب دارند، بسیجی محسوب می‌شوند.

محدث با بیان این که اصناف و بازاریان یکی از این اقشار بسیج هستند که در ا قبل از انقلاب تا استقرار نظام، هشت سال دفاع مقدس و در بحرانهای مختلف همواره پیشرو و پیشگام بودند و نشانه بارز این حمایت شهادت ۴۵۰ شهید قشر اصناف و بازاریان در استان یزد است.

وی همه فعالیت‌های این قشر را در راستای تحقق بازار اسلامی با توسعه و تعمیق تفکر اسلامی در جامعه اصناف خواند و گفت: برای رسیدن به این مطلوب پنج هدف عمده شامل ارتباط‌گیری و شناسایی اصناف و بازاریان در بسیج، گسترش و تعمیق بصیرت و توسعه تفکر بسیجی در یان بخش، محرومیت‌زدایی و کمک به حل مشکلات معیشتی و حوزه‌های به حق مردم، ایجاد توانمندی در اعضای اتحادیه‌ها و بسترسازی برای کمک به توان مدیریتی کشور در بسیج اصناف دنبال می‌شود.

وی در ادامه جامعه هدف بسیج اصناف در استان یزد را جامعه‌ای با جمعیت ۵۵ هزار نفر خواند و گفت: از این تعداد حدود ۹ هزار نفر بسیجی در جامعه اصناف استان یزد نقش آفرینی و در جهت تحقق برنامه‌های این قشر کمک می‌کنند.

محدث ابراز امیدواری کرد با نشر اقدامات بسیج اصناف به کمک اتحادیه و بازاریان در حوزه های مختلف بتوانیم به حل مسائل و مطالبه گری به حق مردم گام برداریم.

سرهنگ «علی اسلامی» مسئول بسیج اصناف استان یزد نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید عراقی و عباراتی که رهبر کبیر انقلاب به مناسبت شهادت ایشان و فرزندشان به دست منافقین، از این که روز شهادت این شهید بزرگوار به عنوان روز بسیج اصناف معرفی شده است، ابراز خرسندی کرد.

وی در ادامه برنامه‌های بازار به مناسبت هفته بسیج اصناف از جمله برگزاری همایش بسیج اصناف قبل از فارسیدن این هفته و در ادامه از برگزاری رزمایش عاشقان ثارالله به صورت سراسری در کشور و استان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند به تعداد حدود یکهزار بسته که بخشی از آن در ایام ماه رمضان و دهه اول محرم، ۳۰۰ بسته همزمان با رزمایش فردا و مابقی در دهه آخر صفر توزیع خواهد شد.

وی سرکشی از خانواده شهدای اصتاف، دیدار با آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، غبارروبی از گلزار شهدا، اعزام گروه‌های جهادی که در مرکز استان به عنوان استانی پیشرو گروه‌های جهادی اتحادیه محور برای خدمات رسانی به مردم، سخنرانی پیش از نماز جمعه توسط یکی از نخبگان بازار و همچنین تجلیل از خیرین بازار پس از هفته بسیج اصناف از دیگر این برنامه‌هاست.

اسلامی در مورد برنامه های سالانه بسیج اصناف گفت: این برنامه‎ها در چهار قالب فرهنگی اجتماعی، آموزش، خدمات و فعالیتهای مربوط به بسیج انجام می‌شود که از برنامه‌های فرهنگی اجتماعی این حوزه می توان به برگزاری یادواره‌ها و روضه خوانی‌های ائمه معصومین(علیه ااسلام)، برگزاری چهارپایه خوانی که از یزد شروع شد، دسته عزای بازار، نشست‌های بصیرت افزایی، حلقه‌های صالحین و تشکیل گروه های جهادی، اشاره کرد.

وی گفت: در قالب آموزش نیز مهمترین برنامه در این حوزه موضوع فقه بازار شامل آموزش کسب و کار و حلال و حرام بازار بود که به یک برنامه کشوری تبدیل شده است، همچنین برگزاری مشاوره خانواده و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی بازار، طرح استاد شاگردی برای آشنایی نسل جوان با حرفه‌های مختلف و آموزش مشاغل خانگی را میتوان در این باره نام برد.

مسئول بسیج اصناف در قالب خدمات نیز مهمترین موارد را خدمات مرکز نیکوکاری اصناف، کمک به دمان نیازمندان، پرداخت وامهای بدون بهره، کمک به ازدواج آسان با تهیه و توزیع جهیزیه و کمک جهیزیه، کمک چندین میلیاردی به آسیب دیدگان کرونا و سیل اخیر، اطعام عذای غدیر به میزان ۱۰ هزار پرس را نام برد.

وی همچنین از فعالیت ۱۴ گروه جهادی در بخش گروه‌های جهادی بازار خبر داد و گفت: در زمینه خدمان مربوط به بسیج است نیز فعالیتهایی از قبیل پوشش بیمه تکمیلی، کسر خدمت برای شاگردان برخی واحدهای شغلی، کمک به آسیب دیدگان در قالب مرکز نیکوکاری شهدای اصناف، حمایت قضایی از بازاریان و موارد مشابه در دستور کار بسیج اصناف قرار دارد.

وی تعامل با سایر دستگاه‌ها را از دیگر محورهای فعالیت سالانه بسیج اصناف خواند که از آن جمله می توان به طرح کشوری «هرکاسب، یک دانش اموز»، برنامه های ورزشی، فعالیت در کمیته ها و کمیسیون های مختلف مرتبط اشاره کرد.

اسلامی در مورد اقدامات بسیج اصناف در جریتن سیل اخیر یزد نیز گفت: علاوه بر کمک رسانی گروه‌های جهادی بسیج اصناف در خین سیل، بعد از سیل نیز با تعامل اتحادیه صنفهای مختلف وسایل مردم به صورت رایگان تعمیر شد و در زمینه ساخت منازل آسیب دیده نیز ضمن بارگذاری شماره تلفنی برای رجوع مردم، با اتحادیه مصالح ساختمانی هماهنگی جهت کمک به مردم صورت گرفته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..