معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

هدف حوزه سلامت استان یزد کاهش مرگ‌های زودرس باشد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هدف حوزه سلامت استان یزد کاهش مرگ‌های زودرس باشد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن لطفی در نشست شورای ارتقای سلامت دانشگاه یزد با بررسی وضع موجود دانشگاه یزد در حوزه‌ سلامت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت اظهار داشت: لازم است تا کاهش ۲۵ درصدی در مرگ‌های زودرس را به عنوان هدف حوزه‌ سلامت استان یزد در نظر بگیریم که نیازمند کمک همه‌ جانبه‌ سازمان‌ها در تحقق این هدف هستیم.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت در جامعه دارای سه رکن متولیان حوزه‌ سلامت، مردم و مشارکت بین‌ بخشی از سوی سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تشکیل شورای ارتقای سلامت برای توسعه‌ مشارکت بین ‌بخشی در بخش سلامت از دیگر ضروریات است.

وی با اشاره به نقش خود مراقبتی در حوزه سلامت بیان داشت: آموزش دانشجویان، کارکنان و استادان برای خود مراقبتی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر ارتقای سلامت را دنبال کنیم باید به این موارد نیز توجه شود.

لطفی ارتقای سواد سلامت جامعه را از دیگر اهداف تعیین شده در حوزه‌ سلامت عنوان کرد و گفت: امید است این شورا بتواند به نحو شایسته‌ای برای ارتقای سلامت در دانشگاه اقدام کند.

در ادامه این مراسم کارشناس مسؤول بهداشت مدارس علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد نیز گفت: برگزاری همایش‌هایی برای ارتقای آگاهی دانشجویان در حوزه‌ ازدواج سالم، معاینات دانشجویی و پایش سلامت دانشجویان برای ارتقای سلامت راهگشا خواهد بود.

عزت مبین ادامه داد: آموزش‌های لازم در حوزه‌ تغذیه و بهداشت در خوابگاه‌ها نیز به دلیل اهمیت فراوان، می‌بایست از سوی دانشجویان و مسؤولان امر مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

دانشیار گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد با ارائه‌ آماری از وضعیت سلامت استان بر اهمیت ارتقای سلامت و خودمراقبتی فردی و سازمانی تأکید کرد و افزود: تغذیه‌ سالم، تحرک و ورزش، مدیریت استرس با هدف سلامت روان و مقابله با مصرف دخانیات باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش فارس، در این نشست با جمع‌بندی مباحث مطرح شده، مصوباتی در دو حوزه‌ کارکنان، استادان و دانشجویان با هدف ارتقای سلامت جسم و روان به تصویب اعضا رسید.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..