جوکار: آینده توافق باید شفاف باشد

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: توافقی که صورت می گیرد باید منافع ملت ایران را تامین کند و آینده آن شفاف و روشن باشد تا بتواند برای کشور آورده اقتصادی داشته باشد.

محمدصالح جوکار درباره ویژگی های یک توافق خوب، بیان کرد: زمانی که باب مذاکرات باز می شود قیمت ارز کاهش می باید و سایر قیمت ها نیز تعدیل می شود و این نشان می دهد که توافق در زندگی مردم تاثیرگذار است اما نکته ای که وجود دارد این است که توافق باید به صورت حقیقی و عملی اتفاق بیفتد.

توافق شفاف ضامن ثبات اقتصادی است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در ادامه اظهار کرد: آنچه که ما توقع داریم پایداری و ثبات است؛ در وهله اول ما انتظار داریم که اتفاقات سری قبل در توافق جدید تکرار نشود و اتفاقاتی که رقم می خورد باید به نفع ملت ایران باشد.

جوکار گفت: در وهله دوم تضمین آینده این توافق نیز مهم است. قابل قبول نیست که آینده این توافق روشن و شفاف نباشد. یقینا اگر ثبات پایداری ایجاد نشود روند سرمایه گذاری بهبود نمی یابد. مردم انتظار دارند که از مزایای اقتصادی توافق بهره مند شوند، اگر این توافق مزایایی برای ملت ایران در حوزه اقتصادی نداشته باشد از نظر ما این توافق ناکارآمد است.

نباید فرصت سوزی گذشته در رفع تحریم ها تکرار شود

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نکته دیگر که حائز اهمیت است بحث تحریم ها است. در توافق قبلی گفته شد تحریم ها برداشته می شود و حتی بالاترین سطح دولتی این موضوع را اعلام کرد اما در عمل شاهد بودیم که این اتفاق نیفتاد و مشکلات جدی برای مردم ایجاد شد. باید به طور شفاف و جدی اعلام شود که تحریم ها برداشته خواهد شد تا شاهد فرصت سوزی نباشیم.

جوکار در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر بحث راستی آزمایی نیز حائز اهمیت است؛ این موضوع از نکات اساسی بود که تیم مذاکره کننده در دوره جدید آن را دنبال کرد. ما باید بتوانیم به راحتی نفت خود را بفروشیم و به راحتی پول آن را بازگردانیم. ایران باید بتواند به راحتی در بازارهای جهانی حضور داشته باشد. رفع واقعی تحریم ها و راستی آزمایی مهم ترین مطالبه است که باید در مفاد توافق گنجانده شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..