یک مقام انتظامی:

افزایش سه برابری کشفیات مواد مخدر در یزد

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد از افزایش سه برابری کشف مواد مخدر و دستگیری در این زمینه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسردار ایرج کاکاوند  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه مواد مخدر و برخورد پلیس با جرایم این حوزه از سال گذشته تاکنون در مقایسه با سال‌های قبل میزان کشفیات پلیس و دستگیری‌ها در این زمینه سه برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش کشفیات به معنای فراوانی مواد مخدر نیست بلکه پلیس در درگیری با اشرار و زمینگیرکردن سوداگران مرگ موفق شده کشفیات خود در این زمینه را افزایش دهد.

سردار کاکاوند موضوع مهم در زمینه تامین امنیت را برخورد با اراذل و اوباش و پاک سازی شهر از خرده‌فروشان مواد مخدر برشمرد و اظهار داشت: در مورد دستگیری اراذل و اوباش و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر با برنامه‌ریزی که پلیس داشت در چند نوبت، پاکسازی را به مرحله عمل و امنیت رسانده و آرامش را برای همشهریان عزیز فراهم کردیم.

این مسؤول با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی دارند عنوان کرد: امنیت مقوله مهمی است و برای هر جامعه‌ای نیاز است و احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است و رسانه‌ها نقش مهمی در احساس امنیت در جامعه دارند.

وی اضافه کرد: بحث ارتقای امنیت و احساس امنیت برخی از دستگاه‌ها نقش مستقیم و غیرمستقیم دارند اما نقش کلیدی در این حوزه به عهده پلیس و رسانه‌ها است.

فرمانده نیروی انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برای حفظ و ارتقای امنیت در همه حوزه‌ها تصریح کرد: فعالیت‌های پلیس در سه ماهه نخست امسال بیانگر این است که روندی که در بحث کاهش جرایم در استان ثبت شده و تداوم دارد روند کنترلی و کاهشی است.

وی بیان داشت: در بسیاری از حوزه‌ها مثل کاهش آسیب‌ها، سرقت‌ها، مواد مخدر، انضباط ترافیکی، جرایم فضای مجازی و موضوعات امنیتی نیروی انتظامی سهم بالایی دارد اما لازم است تا همکاری مردم هم در این زمینه وجود داشته باشد.

کاکاوند با بیان اینکه همه دستگاه‌ها وظیفه دارند پای کار باشند تا امنیت و نظم و انضباط تامین شود گفت: اگر نگاه ما تامین خواسته‌ها و مطالبات مردم باشد قطعا همراهی مردم نیز در این زمینه به کمک پلیس خواهد آمد.

وی با اشاره به تماس‌های همشهریان با پلیس ۱۱۰ گفت: همشهریان عزیزمان یک هزار و ۲۰۰ تماس تلفنی با ۱۱۰ را داشتند که به واسطه همین تماس‌ها همکاران نیروی انتظامی برای پاسخگویی به مردم شریف در محل‌های مورد نظر حضور پیدا کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: تلاش‌های پلیس در این مدت منجر به کاهش بسیاری از جرایم از جمله سرقت‌ها شده که در این زمینه با کاهش ۱۳ درصدی در سه ماهه نخست امسال مواجه شدیم و این افتخاری است که بتوانیم نظم وامنیت مردم را تامین کنیم.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..