احتمال پس گرفتن میزبانی فوتبال ساحلی آسیا از یزد

کمتر از دو ماه به برگزاری اولین دوره مسابقات فوتبال ساحلی جام ملت‌های آسیا به میزبانی یزد باقی مانده است ولی سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی گلساپوش یزد اعلام می‌کند: کوتاهی مسولان در آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری بازی‌ها می‌تواند منجر به پس گرفتن این میزبانی از یزد شود.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا، "سیدحسن میرحسینی" در این رابطه می‌گوید: میزبانی این مسابقات که برای اولین بار در آسیا به میزبانی ایران و در شهر یزد برگزار خواهد شد، نیازمند تجهیز ورزشگاه فوتبال ساحلی یزد به امکاناتی نظیر اتاق رختکن، اتاق کنترل دوپینگ، اتاق داوران، سالن کنفرانس و ایجاد ظرفیت کافی برای جایگاه تماشاگران است.

وی اضافه می‌کند: رایزنی‌ها با استاندار در این رابطه منجر به این شد که به دستور استاندار،‌ شهرداری تجهیز ورزشگاه سلمان محمودآباد را برعهد بگیرد ولی شهرداری پس از گذشت ۴۰ روز یکباره به بهانه کمبود بودجه دست از کار کشیده است.

میرحسینی تاکید می‌کند: باشگاه گلساپوش از بدو تاسیس ورزشگاه سلمان تاکنون بیش از دو میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه کرده است و آماده‌سازی آن برای مسابقات آسیایی ‌حداکثر نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان این که قطعاً برگزار نشدن این سطح از مسابقات در یزد به دلیل مشکلات بودجه‌ای تبعات ناخوشایند و بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت، می‌گوید: اگر زیرساخت‌های لازم برای میزبانی این مسابقات در یزد به موقع فراهم نشود، احتمال پس گرفتن این میزبانی از کشورمان نیز وجود دارد؛ هرچند که شاید منطقه آزاد انزلی و کیش که در زمینه فوتبال ساحلی فعالیت دارند هم این میزبانی را عهده‌دار شوند.

میرحسینی به دیدار تیم‌های ملی ایران و تایلند که پنجم مرداد‌ماه در شهر ساری برگزار می‌شود، عنوان می‌کند: قطعاً در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های یزد برای مسابقات آسیا، می‌توانستیم همچون سال‌های گذشته میزبانی چنین مسابقاتی را در یزد داشته باشیم ولی چنین نشد.

سرپرست باشگاه ورزشی گلساپوش یزد در پایان نیز یادآور می‌شود؛ میزبانی اولین دوره مسابقات فوتبال ساحلی جام باشگاه‌های آسیا به دلیل قهرمانی‌های متعدد تیم لیگ برتری گلساپوش و وعده‌ی مسولان استان مبنی بر آماده کردن زیر‌ساخت‌های لازم به استان یزد داده شد.

بخش نظردهی بسته شده است..