اجرای خدمات بهداشتی و درمانی ویژه دانش‌آموزان‌ در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به نقش دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ بهداشت فردی بین اقشار مختلف جامعه، از ارائه خدمات بهداشت و درمانی ویژه به دانش‌آموزان یزدی در راستای اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا، دکتر "محمدحسن لطفی" در نشست هیات امنای مرکز بهداشتی و درمانی فرهنگیان یزد با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی فرهنگیان از ابعاد مختلف طرح تحول سلامت در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: طرح تحول سلامت برای دانش‌آموزان قدم موثری برداشته است.

وی‌ تصریح‌ کرد: اجرای طرح‌های سفیران سلامت، غربالگری و ارجاع دانش‌‌آموزان نیازمند به خدمات بهداشتی و درمانی را از جمله برنامه‌های طرح تحول سلامت در حوزه آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی از اول مهر تا پایان اردیبهشت در سه نوبت معاینه و برای درمان تکمیلی به مراکز بهداشتی و درمانی استان ارجاع داده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، تجهیز پایگاه سلامت دانش‌آموزی به دو دستگاه یونیت دندان پزشکی را از دیگر اقدامات این دانشگاه در راستای اجرای طرح تحول سلامت بین دانش‌آموزان یزدی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر طرح تخفیف ۷۰ درصدی دندان ششم دانش‌آموزان یزدی در پایگاه سلامت دانش آموزی یزد انجام می‌شود.

لطفی با اشاره به نقش دانش آموزان در ترویج فرهنگ الگوی مصرف انواع مواد غذایی، گفت: آگاه سازی والدین به منظور اصلاح سبک زندگی از طریق آموزش مستمر از جمله برنامه‌های شاخص علوم پزشکی یزد در سال تحصیلی جاری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تأمین سلامت عمومی جامعه مستلزم همکاری و احساس مسئولیت تمام دستگاه‌های اجرایی،‌ آموزشی و علمی به ویژه آموزش و پرورش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به گستردگی فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه‌های آموزشی و تربیتی، تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در اصلاح رفتاری، اجتماعی و ترویج فرهنگی رعایت بهداشت فردی ایفا می‌کند.

بخش نظردهی بسته شده است..