افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی ساختمان

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد: پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی از مزایای استفاده از نهاد‌های سازشی در حل اختلافات و تعارضات است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا حداد در آیین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه حل اختلاف در صنعت ساختمان در سازمان نظام مهندسی افزود: شورای حل اختلاف نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک شورای ویژه و تخصصی می‌تواند در حل اختلافات و تعارضات مرتبط با صنعت ساختمان بسیار اثرگذار باشد.افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی ساختمان

وی تصریح کرد: حل اختلافات و فصل خصومت‌ها با استفاده از ظرفیت نهاد‌های سازشی اعم از نهاد داوری، میانجیگری و شورای حل اختلاف می‌تواند کمک شایانی به دستگاه قضایی داشته باشد تا از ورود بی رویه پرونده‌هایی که ماهیت قضایی نداشته و امکان سازش در آن‌ها فراهم است پیشگیری کند.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان ادامه داد: این مساله سبب می‌شود ضمن حل و فصل اختلافات خرد در یک بستر ساده و کم تشریفات، وقت و انرژی مجموعه قضایی برای حل پرونده‌های مهم و زمانبر صرف گردد.

وی بر اعتماد آفرین بودن نهاد‌های سازشی تأکید کرد و گفت: اگر بناست که از توان علمی و عملی قضات در پرونده‌های مهم قضایی بهره برده شود، به نهاد‌های سازشی فعال و پویا نیازمندیم که اعتماد آفرین و اثرگذار باشند.

حداد در خصوص موضوع داوری هم تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با کانون داوری تنطیم شده و امید است با قرار دادن شرط داوری در قرارداد‌های مرتبط با صنعت ساختمان، شرایطی ایجاد شود تا در صورت بروز مشکل، بتوان موضوع را از طریق نهاد داوری حل و فصل کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..