افزایش تاب‌آوری و کاهش آلام آسیب‌دیدگان سیل توسط تیم‌های سحر هلال احمر یزد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزداز از حضور و فعالیت تیم‌های سحر (ساماندهی حمایت‌های روانی اجتماعی و فرهنگی) این جمعیت در محل اسکان موقت مردم سیل زده استان خبر داد.

«سید جواد میرحسینی» اظهار کرد: تیم سحر جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از ۱۰ نفر جهت حمایت روانی اجتماعی از خانواده‌های متأثر از سیل اخیر در محل اسکان موقت این خانواده ها در مدرسه وطنچی و ام البنین حضور یافت .

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: این تیم متشکل از روانشناسان ، مشاوران ، مددکاران اجتماعی و مربیان مهدکودک با هدف حمایت روانی اجتماعی از کودکان در محل اسکان موقت خانواده های متأثر از سیل اخیر شهر یزد فعالیت خود را شروع کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان از خدمات این تیم بهره مند شده اند ، اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی، توزیع لوازم التحریر و لوازم بهداشتی ، اسباب بازی و همچنین زنگ سلامت با تهیه و توزیع صبحانه سالم از دیگر فعالیت های این تیم ها به شمار می رود.

میرحسنی تصریح کرد: تیم سحر خدمات خود را در قالب سه گروه تخصصی گروه PFA: کمک های اولیه روانشناختی ، گروه CFS: فضای دوستدار کودک ، گروه CBA: خدمات اجتماع محورارائه دادند.

وی گفت: گروه CFS یا فضای دوستدار کودک تیم سحر این جمعیت در دو مدرسه شهید وطنچی و حضرت ام البنین فعالیت خود را شروع و خدماتی را به کودکان و نوجوانان ارائه نمودند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، تیم‌های سحر پس از حادثه، با راه اندازی فضای دوستدار کودک، برگزاری مراسم های مختلف، مسابقات ورزشی و هنری و بهداشت محیط کمک می کنند تا مردم آسیب دیده به آرامش قبل از حادثه برگردند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..