رییس سازمان مدیریت یزد خبر داد

تحول در طرح‌های استان یزد با رشد چند برابری حجم اعتبارات عمرانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: رشد چند برابری حجم اعتبارات عمرانی استان در پایان سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال ۱۴۰۱ موجب فعال شدن کارگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی استان شده که این نشان از اهتمام دولت به تحول و حرکت به سمت بهبود شاخص‌های کلان است.

«مجید دهقانی‌زاده» در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که  با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، به مقایسه عملکرد اعتبارات عمرانی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در استان پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۹ سهم استان از تخصیص اعتبارات عمرانی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: این رشد چند برابری حرکت ارزشمندی در استان بوده که عمده تخصیص آن در پایان سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.

دهقانی‌زاده با ابراز خرسندی از فعال شدن دوباره کارگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان با تخصیص نقدی این اعتبارات، بیان داشت: امیدواریم این حرکت ارزشمند مجموعه دولت بتواند در قالب پیشبرد مطلوب طرح‌ها و پروژه‌ها نمود یابد و مردم نیز طعم شیرین آن را بچشند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد به استناد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ضوابط اجرایی آن خطاب به دستگاه‌های اجرایی مشمول بودجه هزینه‌ای در استان گفت: تخصیص حقوق و مزایا(سایر برای سه ماهه دوم) منوط به مبادله موافقنامه در زمان مقرر است.

دهقانی‌زاده در ادامه با اشاره به طرح امن‌سازی کلیه ادارات و سازمان‌ها خواستار پیگیری جدی آنان در این خصوص شد.

وی همچنین بر کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف آب در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و افزود: هریک از ادارات استان باید با هدف‌گذاری مشخص برای کاهش مصرف آب اقدام کنند.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی شبکه آب و فاضلاب استان با لحاظ مشوق‌های خاص، تشکیل کانون فناوری آب با مشارکت پارک علم وفناوری و شرکت آبفا و نقش این کانون در کاهش مصرف آب اعم از مصارف اداری و خانگی از دیگر موارد مطرح شده از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این نشست بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..