تابلو آرزوها بسازیم

تابلو آرزوها یک ابزار جادویی برای دستیابی به رؤیاهاست. این تابلو در یک نگاه به شما کمک می کند تا ذهنتان را از مسائل روزمره و بی فایده برداشته و سریعا بر روی خواسته هایتان معطوف کنید.

طبق قانون جذب احساسات خوب اتفاقات خوب و احساسات بد اتفاقات بد را رقم می زنند. اگر مدتی بر روی خواسته ها و اهداف با احساس خوب تمرکز کنیم و از دیدن آنها حس خوبی بدست بیاوریم، ارتعاش ذهنی ما با ارتعاش این اتفاقات خوب یکی خواهد شد. این کار سبب می شود تا با سرعت بیشتری به خواسته هایمان دست پیدا کنیم. این مقاله برگرفته از مقاله چگونه یک تابلو آرزوها بسازیم از گروه تحقیقاتی یکشو است.

چگونه تابلو آرزوها بسازیم

برای ساخت یک تابلو آرزوهای خوب باید یک تخته چوب و تعدادی تصویر و چسب فرآهم کنید. اما قبل از تهیه این موارد لازم است اقداماتی انجام بدهیم.

اهداف خود را مشخص کنید

زندگی جوانب مختلفی دارد. مالی، سلامتی، عشق و روابط عاشقانه، شادی و آرامش و… . همه خواستار وضعیت خوب در تمام این جنبه های زندگی هستیم و دوست نداریم یک زندگی تک بعدی را تجربه کنیم بدین منظور قصد داریم به یک زندگی ایده آل دست پیدا کنیم. در ایم مرحله اهداف و خواسته های خود را به صورت دسته بندی شده روی یک برگه کاغذ پیاده سازی کنید. اگر بتوانید ارتباطی منطقی بین آنها ایجاد کنید تاثیر بیشتری خواهند داشت و در آینده با نگاه کردن به تابلو آرزوها، این ارتباط در ذهنتان یادآوری می شود.

تصویری از اهدافتان پیدا کنید

اگر اهدافتان را می توانید در دنیای بیرون به راحتی ببینید، با دوربین موبایلتان تصویری با کیفیت از آن تهیه کرده و آن را با پرینتر رنگی چاپ کنید. در صورتی که هدف شما در کشور خاصی قرار دارد یا به هر ترتیبی امکان عکس برداری از آن را ندارید می توانید از جستجوی گوگل استفاده کنید و تصاویر آن را پیدا کرده و تصویر یک پرینتر رنگی آن را چاپ کنید.

این اهداف را بر روی ویژن برد یا تابلو آرزوهایتان بچسبانید. اگر بتوانید یک ارتباط منطقی بین آنها ایجاد کنید، بهتر است. هرچه تصاویر با کیفیت تر باشند و حس بهتری را در درون شما ایجاد کنند، تاثیر تابلو آرزوها بیشتر خواهد بود و با سرعت بیشتری به خواسته هایتان میرسید.

اگر تصویری از رؤیای شما وجود ندارد، مایوس نشوید. یک بسته مداد رنگی بخرید و آن را با دستان خودتان نقاشی کنید. مهم نیست که نقاشی بلد هستید یا نه. تلاشتان را بکنید و سعی کنید جزئیات را فراموش نکنید. تصویر را جوری ترسیم کنید که با دیدن آن کاملا به یاد هدفتان بیوفتید. بسیار لذت بخش و خوشایند است که در اینده ببینید نقاشی که خودتان با دستتان کشیده بودید، محقق شده و به واقعیت تبدیل شده است.

تعهد بدهید

برای دستیابی به اهدافتان متعهد شوید. بهترین و بالاترین تعهد تعهد به خود است. به خودتان تعهد بدهید که موفق می شوید و برای آن حاضر هستید انرژی و زمان بگذارید. بر روی یک برگه تعهدی بنویسید که تمام تلاش خود را به کار میبرید تا تمام اهدافی که در این تابلو وجود دارند را تا تاریخ مشخصی به واقعیت تبدیل کنید.

نکات مهمی که درمورد تابلو آرزوها باید بدانید

نکته اول – با دیدن تصاویر باید حس فوق العاده ای در شما ایجاد شود. اگر پس از مدتی این حس در درون شما از بین می رود، بدانید که باید تصاویر را عوض کنید و از تصاویری که حس بهتری به شما می دهند استفاده کنید.

نکته دوم – برای دستیابی به هر هدف باید دلیلی مهم داشته باشید. رسیدن به این اهداف به گونه ای باید ضروری باشند. اهدافی که دلیلی برای دستیابی به آنها وجود ندارد، انگیزاننده نیستند و نمی توانند در تمام مسیر انگیزه و حرکت در درون شما ایجاد کنند.

نکته سوم – تابلو آرزوها باید در جایی نصب شود که همیشه جلوی چشمتان باشد. اگر ان را در اتاق خوابتان نصب کنید، حداقل روزی دو مرتبه هنگام بیدار شدن از خواب در صبح و شب ها هنگام خواب آن را خواهید دید.

نکته چهارم – زمانی که به تابلو نگاه می کنید، با دیدن هر عکس باید زمانی را برای تصویر سازی و تصور بودن با آن را در ذهن تجربه کنید. هر چه از این تصویر سازی حس خوب بیشتری کسب کنید، تابلو آرزوهای شما قدرتمندتر خواهد بود.

سعی کنید هر روز یک تصویر سازی تکراری را در مورد یک هدف به کار نبرید. این کار از قدرت تصویر سازی شما می کاهد. برای مثال اگر در مورد خانه تصویر سازی میکنید، یک روز در حیاط خانه اوقاتی را صرف لذت بردن از گل و گیاهان حیاط کنید. روز دیگر فعالیت هایی که هم اکنون دارید را در محیط خانه رریاییتان انجام دهید. یک روز مهمان دعوت کنید و در خانه رؤیاییتان از او پذیرایی کنید. اتاق ها و اکمانات فوق العاده خانه تان را به او نشان دهید. با آنها فیلم و سریال تماشا کنید و خود را در حال خندیدن و لذت بردن در کنار خانواده و اقوام حس کنید.

تابلو آرزوها تاثیر مثبت بسیار زیادی بر روی ضمیر ناخودآگاه شما می گذارد. بسیاری از افرادی که از تابلو آرزوها استفاده می کنند، اذعان می کنند که پس از مدت چند سال توانسته اند به تمام اهداف و آرزوهایی که در تابلو آرزوهاشان ثبت کرده بودند دست پیدا کنند. وقتی شما روزانه چندین بار تصویر اهداف خود را میبینید و در مورد آنها تصویر سازی میکنید، پس از مدتی هزاران تصویر مثبت از اهدافتان در ذهن و ضمیر شما ثبت می شود و سبب می شود با سرعت نور به سمت اهداف و خواسته هایتان حرکت کنید.

اگر ابزار تابلو آرزوها را به همراه سایر تکنیک های باورسازی استفاده کنید، تاثیر آن چندین برابر بیشتر خواهد شد. برای مثال هنگام دیدن تصاویر عبارات تاکیدی مثبت را با صدای بلند تکرار کنید. به خودتان یادآور شوید که لایق داشتن بهترین خانه ها، اتومبیل ها و امکانات رفاهی هستید. اگر بتوانید با افرادی که توانسته اند خانه، اتومبیل و درآمد رویایی که شما به دنبال آن هستید را به دست بیاورند ارتباط برقرار کنید و با آنها صحبت کنید، قدرت  شما برای خلق زندگی رویاییتان بیشتر و بیشتر می شود.

در مسیر تحقق رویاها از ابزار تابلو آرزوها حتما استفاده کنید. هرچه بتوانید به رؤیاهای بیشتری دست پیدا کنید، ذهن شما بیشتر باور می کند که این ابزار کارآمد است و بیشتر باور می کنید که فرآیند دستیابی به رؤیاها یک فرآیند ذهنی است.

نتیجه گیری:

اگر خواهان دستیابی به رؤیاهایتان هستید، روزانه چندین بار باید آنها را ببینید و ارتعاش مثبت ذهن خود را در مورد آنها افزایش دهید. یکی از ابزاری که به شما در این مسیر کمک فراوان می کند، تابلو آرزوها یا Vision Board است. این تابلوی بزرگ که بر روی دیوار اتاق شما نصب می شود، حاوی تصویر رؤیاها و آرزوهای شماست و روزانه با مشاهده آنها به شما یادآوری میکند که در زندگی اهدافی دارید که باید برای رسیدن به آنها اقداماتی انجام دهید.

 

بخش نظردهی بسته شده است..