نصب بیش از ۵ هزار کنتور ارتقا یافته گاز در استان یزد

در راستای ایجاد، توسعه و ارتقای سیستم توزیع و ایمنی گاز طبیعی طی سال جاری ۵ هزار و ۶۸۸ کنتور ارتقا یافته در سطح استان یزد نصب شده است.

به گزارش یزدیث نیوز مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: با توجه به سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان، جلوگیری از هدررفت این انرژی ارزشمند و کاهش هر چه بیشتر گاز‌های گمشده از اهمیت به سزایی برخوردار شده است.

سعید عقلی افزود: به همین منظور اقدامات ویژه‌ای از جمله رصد گاز ورودی به شهر‌ها و کنترل آنها، نشت یابی مستمر و همچنین برخورد با پدیده سرقت گاز در راستای اندازه گیری گاز ورودی و مصرفی استان صورت پذیرفته که توانسته تا حد زیادی از هدررفت گاز طبیعی جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: با وجود اقدامات یاد شده، همچنان میزان گاز‌های گمشده عدد قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص داده که باعث شد ما در گاز استان یزد علاوه بر پیگیری و انجام مستمر موارد مذکور، در وهله بعدی موارد جزئی‌تر را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیرکل عامل شرکت گاز استان گاز‌های گم شده ناشی از کنتور‌ها را از جمله این موارد یاد کرد و ادامه داد: اصلاح سیستم توزیع در منازل از طریق کالیبراسیون کنتور‌ها و همچنین بهره گیری از کنتور‌های ارتقای یافته از جمله اقداماتی است که صورت پذیرفته و نقش به سزایی در کاهش گاز‌های گمشده ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای نوسازی تجهیزات گاز طبیعی و لزوم افزایش دقت و صحت عملکرد کنتور‌های گاز شهری در راستای مدیریت بهتر مصرف مشترکان و پایش صحیح گاز مصرفی صورت پذیرفته است.

عقلی گفت: در پیاده سازی این طرح سعی شده از یک محصول باکیفیت و مطابق با آخرین استاندارد‌های موجود استفاده شود. ضمن اینکه کنتور‌های مورد استفاده دارای مواد و ویژگی‌های مورد نظر شرکت گاز بوده و به همین دلیل توانسته شرکت را در کاهش میزان گاز‌های گمشده یاری دهد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..