دغدغه‌های جامعه کارگری را برطرف می‌کنیم

معاون روابط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: رهنمود‌های رهبری و دستور‌های رئیس جمهور در زمینه جامعه کارگری را محقق می‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، علی حسین رعیتی فرد در همایش جامعه کارگری در میبد با گرامیداشت ۲۲ مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، فصل ششم قانون کار را تشریح تشکل‌های قانون کارگری و کارفرمایی و پیگیری مطالبات به حق جامعه کارگری خواند و گفت: مطالبات جامعه کارگری باید با صدای بلند و رسا پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی اصل بر سه جانبه گرایی بین دولت، کارگر و کارفرماست، افزود: معتقدیم برای تحرک بیشتر جامعه کار و تولید کشور، این سه رکن می‌توانند در تمام عرصه‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی اثرگذار باشند.

رعیتی فرد یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری را امنیت شغلی خواند و تصریح کرد: وزارت کار تلاش دارد دغدغه‌های جامعه کارگری که در سخنان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به آن‌ها تأکید شده است را به عنوان حوزه تخصص خود پیگیری کرده و فضای آرامش بخشی را برای کارگران فراهم سازد.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه ادامه داد: جامعه کارگری با تلاش دولت و کمک شرکای اجتماعی در شورای عالی به لحاظ معیشتی و افزایش حقوق به یک سطح مطلوبی رسیده است.

مدیران تشکل‌های کارگری نیز در ابتدای این همایش از حق مسکن، امنیت شغلی و توجه به کار‌های سخت و زیان آور به عنوان مهمترین دغدغه‌های این جامعه یاد کرده و خواستار عمل به قانون و اجرای مصوبات در تعیین تکلیف جامعه کارگری شدند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..