امام جمعه یزد:

مشکلات نازایی و ناباروری ریشه یابی شود

امام جمعه یزد با اشاره به افزایش مشکل ناباروری و نازایی در جامعه گفت: این مشکل باید توسط پزشکان ریشه یابی شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری، در جلسه دبیرخانه مدرس که در سپاه الغدیر یزد با موضوع سقط جنین برگزار شد، اظهار داشت: مسئله سقط جنین به جز مسئله پزشکی، یک مسئله اعتقادی و دینی نیز محسوب می شود.

وی عنوان کرد: باید حساسیت اعتقادی و دینی پزشکان و پرستاران ومردم را در مورد سقط جنین برانگیخته کنیم زیرا اگر این حساسیت ها نباشد، شاهد افزایش روزافزون آمار سقط جنین خواهیم بود.

ناصری بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد باید در این زمینه اقدام جدی کند و با برنامه ریزی و تدبیر، ضمن تقویت اعتقادات دینی در زمینه سقط جنین در میان کادر درمان، جریمه های جدی نیز برای متخلفان در این زمینه در نظر بگیرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: سقط جنین مسئله ای جدی است و نباید این موضوع را شوخی گرفت و ضروری است برای کاهش آن راهکار پیدا کرد.

وی در مورد افزایش نازایی و ناباروری در جامعه بیان کرد: متاسفانه این مشکل در جامعه زیاد شده و بسیاری از جوانانی که علاقمند به بچه‌دار شدن هستند، نمی توانند با روش های طبیعی صاحب فرزند باشند که این موضوع باید توسط پزشکان ریشه یابی شود.

ناصری عنوان کرد: ضمن تقویت انگیزه برای فرزندآوری در جوانان، باید برای مشکلات نازایی و ناباروی زوجین نیز از روش های نوین استفاده شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..