تشکیل کانون فناوری آب در استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان: کانون فناوری آب با مشارکت پارک علم و فناوری و شرکت آبفا تشکیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز دهقانی زاده در نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اجرای طرح امن سازی کلیه ادارات و سازمان‌ها گفت: مقرر شد دستگاه‌ها موضوع امن سازی را به صورت زمانبندی شده با جدیت پیگیری کنند.

 

دهقانی زاده ادامه داد: همچنین مصوب شد برای هر یک از ادارات کل استان یزد یک هدف گذاری مشخص برای کاهش مصرف آب انجام شود و این موضوع به صورت دائمی توسط کمیته‌ای از دستگاه‌های حوزه آب رصد شود تا در یکسال آینده شاهد کاهش مصرف حداقل ۳۰ درصدی آب در دستگاه‌های دولتی باشیم.

 

وی از تشکیل کانون فناوری آب با مشارکت پارک علم و فناوری و شرکت آبفا خبر داد و اظهار داشت: این کانون می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف اب اعم از مصارف اداری و خانگی داشته باشد. همچنین از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی شبکه آب و فاضلاب استان با لحاظ مشوق‌های خاص استفاده خواهد شد.

 

استاندار یزد هم بر لزوم تدوین برنامه مشخص برای مدیریت مصرف آب در ادارات تأکید کرد و گفت: هر اداره کل بر اساس پایشی که صورت می‌گیرد، سهمی در کاهش مصرف آب داشته باشد.

 

مهران فاطمی با تاکید بر ارائه طرح عملیاتی آبفای استان ادامه داد: جداسازی آب شرب از فضای سبز مورد تأکید است. در ساخت و ساز‌های طرح نهضت ملی مسکن هم باید الگو‌های متناسب با مصرف بهینه آب رعایت شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..