برنامه‌های روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در یزد

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان یزد برنامه‌های این هیات به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را تشریح کرد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا، "محمدحسین ارزانش" با اشاره به هفدهم شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، تصریح کرد: این روز مصادف با سالروز نبرد پهلوانی بزرگ و جوانمرد عالم بشریت حضرت علی(ع) با عمرو بن عبدود در جنگ خندق است که توسط شورای فرهنگ عمومی تصویب و به تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده و در تقویم تاریخ کشور نیز درج شده است.

وی افزود: بر همین اساس و در راستای توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و ترویج فرهنگ ارزشمند پهلوانی و جوانمردی، برنامه‌های متعددی در سطح استان پیش‌بینی شده است.

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان اظهار کرد: مراسم بزرگ زورخانه‌ای با حضور مسئولین در یکی از زورخانه‌‌های بزرگ شهر یزد، دیدار با خانواده شهدای باستانی‌کار و تجلیل از آنها، دیدار با پیشکسوتان و جانبازان باستانی کار و دیدار با خیرین ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان و تجلیل از آنها، از مهم‌ترین برنامه‌های این هیات به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است .

ارزانش ادامه داد: همچنین با همکاری هیات ورزش‌های همگانی یزد، مراسم مشترک ورزش صبحگاهی و زورخانه‌ای روز چهارشنبه سی‌ام تیرماه از ساعت ۶ صبح در پارک غدیر یزد برگزار خواهد شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..