اجرای طرح های ویژه مهدویت در مدارس استان یزد

رصد فعالیت های مهدوی واجرای برنامه فرهنگی وهنری از جمله اقدامات این طرح اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوز مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد در نشست کمیته تربیت مهدوی به میزبانی آموزش و پرورش استان یزد گفت: رسالت اصلی این بنیاد رصد فعالیت‌های مهدوی است، آموزش و پرورش در برگزاری برنامه‌های مهدوی پیشگام بوده و از برنامه‌های شاخص در سطح استان صندوق نذر گل نرگس است که از سالیان قبل شروع شده و ادامه دارد.

 

محمود رستگاری افزود: از چند سال گذشته مسابقات کتابخوانی با عنوان «عطر انتظار» ویژه همه مقاطع تحصیلی و همچنین فرهنگیان با همکاری بنیاد و آموزش و پرورش در سطح استان برگزار می‌شود و در سطح مدارس استان صبحگاه انتظار، حضور رابطین مهدوی در مدارس و گروه‌های مهدی یاور دانش آموزی در مدارس از دیگر برنامه‌های مهدوی در مدارس استان است.

 

وی اشاره کرد: دستوالعمل طرح تربیت مهدی در سال ۹۸ تدوین شده و امیدواریم هر سال به نحو احسن اجرایی شود.

 

رستگاری اظهار داشت : آیت الله ناصری امام جمعه استان نیز تأکید بسیاری به توجه به پیش دبستانی‌ها و تأمین محتوا برای این مقطع آموزشی دارند، از سال ۹۸ کتابی با عنوان شیرین عسل تألیف شد که مباحث مربوط به توحید، امامت، نبوت را در قالب قصه و داستان در توضیح می داد و دوره آموزش آن در قالب ۳۶ جلسه برگزار شد.

 

وی گفت: در همین راستا واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم شروع به تدوین محتوا برای پایه‌های مختلف تحصیلی کردند و برای پایه پیش دبستانی منجر به تألیف پکیج کتاب کار یاران آفتاب شد.

 

رستگاری ادامه داد: ما در نظر داریم با موافقت مسئولین آموزش و پرورش استان ابتدا دوره‌های تربیت مربی پیش دبستانی با محوریت پکیج یاران آفتاب برگزار و سپس این محتوا را در تعدادی از پیش دبستانی‌ها به صورت آزمایشی اجرا و سپس سراسری کنیم.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: محتوا برای مقطع پیش دبستانی بسیار مهم و تأثیرگذار است و این کتاب‌ها و دوره‌های فاخر در آینده فرزندان این کشور بسیار اثرگذار و تعیین کننده است،

 

عبدالهیان افزود : با توجه به اینکه ممکن است تأییدیه وزارت خانه را نیز خواسته باشیم پشنهاد می شود ابتدا جلسه‌ای با حضور مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش استان برگزار شود و نظرات آنها اخذ و سپس مکاتبات با تهران انجام شود.

 

غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش هم گفت: اگر طرح یاران آفتاب به خوبی اجرا شود مردم خود به دنبال اینگونه دوره‌ها آمده و استقبال می‌کنند، با تحقیقات انجام شده تیم پشتیبانی یاران آفتاب بسیار خوب و قوی است و در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سؤالات مربیان است

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..