سازه‌های تکیه امیرچقماق پایدار است

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به بارندگی اخیر در یزد گفت: تکیه امیر چقماق از پایداری سازه‌ای خوبی برخورداراست.

به گزارش یزدی نیوز، عبدالمجید شاکری شمسی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در استان، برنامه پایش پایداری سازه‌های تاریخی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت و بیشتر بنا‌های نفیس تاریخی در حال پایش هستند.

وی ادامه داد: هر بنای تاریخی در طول زمان به دلیل گذر زمان و فرسودگی‌های ذاتی مواد و مصالح قطعاً در معرض آسیب‌هایی بوده که این موضوع یک امر طبیعی است و بنای تکیه امیرچقماق هم از این موضوع مستثنا نیست.

شاکری اظهار داشت: در این مجموعه چند روز پس از بارندگی، عملیات شاهد گذاری کامل بنا انجام داده شده و، چون قرار بود برنامه تجمع عزاداران حسینی طبق روال سال‌های گذشته در محل تکیه انجام شود، بنا به حساسیت موضوع به هیئت‌های مذهبی توصیه شد که مراسم در محل تکیه انجام نگیرد.

وی تصریح کرد: این موضوع باعث شد برخی از رسانه‌ها با عناوین گمراه‌کننده به این موضوع بپردازند. در حال حاضر تکیه امیرچقماق از پایداری سازه‌ای خوبی برخوردار است، اما برای پیشگیری از بروز مخاطرات جدی نیاز به برنامه‌ریزی و تصمیمات فنی دقیق بوده که این اقدام در حال انجام است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..