عملیات جابجایی مقبره سید عباس(ع) هرات آغاز شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از آغاز عملیات جابجایی مقبره سید عباس(ع) هرات خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام "حسین زارع زاده" در دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان خاتم ضمن تشکر از پیگیری‌های فرماندار، افزود: پیمانکار طرح جابجایی، امروز در شهرستان آماده آغاز کار است .

وی در ادامه تاکید کرد: جابجایی این مقبره در حقیقت احترام به شخصیتی است که مورد توجه و احترام مردم است و ملجا و پناهگاه مردم خواهد بود.

"محمد زاده رحمانی" فرماندار خاتم نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل موقوفات، افزود: موقوفات شهرستان باید ساماندهی و احیا شود.

وی با اشاره به این که برخی موقوفات شهرستان در تصرف افراد حقیقی یا حقوقی است، گفت: با پیگیری و تلاش مضاعف باید از ظرفیت موقوفات شهرستان خاتم بهره‌‌برداری شود.

فرماندار همچنین به موضوع جابجایی بقعه متبرکه سید عباس هرات اشاره کرد و افزود: تمام مقدمات کار در شهرستان انجام گرفته و آمادگی لازم برای جابجایی مقبره سید عباس(ع) مهیا شده است.

زاده رحمانی همچنین خواستار تسریع در این جابجایی شد و افزود: وضعیت فعلی مقبره سید عباس در شان و منزلت این سید کریم نیست و همه خواستار جابجایی این مقبره به مکان جدید هستند.

حجت الاسلام "حسین جعفری" امام جمعه هرات هم در این نشست گفت: امیدواریم با تلاش اوقاف وقفیاتی که در تصرف افراد است به وقف باز گردد و موقوفاتی که از گذشته نیز وجود دارد، شناسایی شود.

وی همچنین ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را برای توسعه این سنت حسنه در شهرستان خواستار شد.

جعفری موضوع جابجایی مقبره سید عباس(ع) هرات را نیز مورداشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد که با انتقال مقبره سید عباس(ع)، مکان جدید به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود.

گفتنی است؛ "حمیدرضا تربتی" معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف نیز در این نشست گزارش کاملی از برنامه جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات ارائه داد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..