استاندار یزد تاکید کرد:

تفسیر قوانین مالیاتی به نفع شرکت‌های فناور و دانش بنیان/تشکیل ۹۰ هسته علمی مسئله یاب در استان

استاندار یزد با بیان این که قوانین مالیاتی باید به نفع شرکت‌های فناور و دانش بنیان تفسیر شوند، از تشکیل ۹۰ هسته علمی مسئله یاب در استان با هدف عارضه یابی و حل ۹۰ مسئله صنعتی استان خبر داد.

«مهران فاطمی» در نشست ستاد نوآوری، فن آوری و اقتصاد دانش بنیان استان، تنها راه پیشتازی، تاثیر گذاری و قرارگیری به عنوان الگو در تراز جهانی را حرکت در مسیر علم و فن آوری دانست و گفت: کشوری مقتدر محسوب و تمدنی باقی خواهد ماند که مبتنی بر ایمان، عدالت و علم و فن آوری باشد.

وی در ادامه با اشاره به عزم جدی برای تغییر ریل گذاری توسعه استان، اظهار کرد: سند یزد نوین یکی از برنامه های جدی تدوین شده توسط استان در این راستا است که می تواند در طول تاریخ یزد، منشا تاثیرات زیادی باشد.

استاندار یزد حوزه فن آوری و دانش بنیان را مسیر روشن، پر بهجت و امید آفرین خواند و بیان کرد: حرکت در این مسیر سبب شکل گیری اتفاقات خوبی در استان شده و می شود.

فاطمی در ادامه به تبیین ضرورت اجرای طرح بورسیه شغلی پرداخت و خاطرنشان کرد: این طرح ابتکاری استان موجب تضمین آینده شغلی داوطلبان زبده و خوش فکر در واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی و ماندگاری آن ها در استان می شود.

به گفته وی، بخش خصوصی، خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، بنیاد نخبگان و پارک علم و فن آوری اقدامات مربوط به طرح بورسیه شغلی را انجام دادند و منابع انسانی استانداری و دانشگاهها و بویژه دانشگاه یزد هم همت کردند تا این بورسیه طی شود و به دفترچه انتخاب رشته برسد.

فاطمی با اشاره به انجام مصاحبه های طرح بورسیه شغلی توسط صنایع، بر برنامه ریزی دقیق برای انجام مصاحبه و فرآیندهای متناظر آن تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل «۹۰ هسته علمی مسئله یاب» با مشارکت بنیاد نخبگان و دانشگاهها در استان با هدف عارضه یابی و حل ۹۰ مسئله صنعتی استان خبر داد.

فاطمی با بیان اینکه تنها راه نجات یزد و تضمین آینده آن، تبدیل استان به کانون جوشش علم و فن آوری کشور است، اظهار کرد: همه دستگاه ها موظف به پیگیری این مهم هستند چرا که در ساخت یزد نوین و آینده زبیای یزد، بحث «علم و فن آوری» حرف اول را می زند.

وی به برخی از مسائل مالیاتی شرکت های دانش بنیان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا به تشخیص پارک علم و فن آوری استان، موارد به اداره کل مالیاتی ارجاع و مسائل مالیاتی مرتبط با دانش بنیان در کوتاه ترین زمان ممکن و به نفع شرکت های دانش بنیان حل شود.

فاطمی ادامه داد: استان یزد باید کانون جوشش علم و فن آوری کشور و منطقه شود و در افق آینده در تراز جهانی قرار گیرد تا دانشگاه یزد و نخبگان استان حرفی برای زدن داشته باشند .

استاندار در پایان به سفر قریب الوقوع دکتر ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به یزد اشاره و خاطرنشان کرد: افتتاح کارخانه نوآوری استان، بازدید از برخی بخش ها و تعریف پروژه های جدید در حوزه علم و فناوری از جمله برنامه های سفر ایشان به استان یزد است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..