معاون استاندار یزد در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار:

خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه شناسی جامعه هستند

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار یزد سرعت، صحت و دقت را از ویژگی‌های بارز خبرنگاری خواند و افزود: خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه شناسی جامعه هستند.

«علی اکبر عزیزی» در مراسم گرامیداشت روز خبرنگاران که در سالن فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای تاسوعا و عاشورای حسینی و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار به ویژه شهید محمود صارمی، اظهار کرد: روز خبرنگار همزمان با روز دهم محرم و عاشورای حسینی و ایام اسارت اهل بیت(ع) شهدای کربلا و بعداً نقش آفرینی پیامرسانی حضرت سید الساجدین(علیه اسلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) در باب وتقعه شهدا تقارن یافت و این کارکردهای اهمیت پیامرسانی دقیق را می رساند.

وی افزود: امروز یز رسانه ها همین نقش را بر عهده دارند که نقش مهمی است و در سراسر کشور شاهد تلاش بی نظیر رسانه ها هستیم.

عزیزی با اشاره به حضور به موقع رسانه‌ها در حوادث و جریانها، اظلاعرسانی دقیق و به موقع و سرعت عمل خبرنگاران را در اتفاقات مختلف ستود و گفت: جریان سازی و شکل دادن به افکار عمومی گاها از رسالت‌های مهم رسانه‌ها محسوب می‌شود که در یزد به خوبی از سوی رسانه‌ها این نقش ایفا می شود.

وی خاطرنشان کرد: این حرفه نیازمند شجاعت است و شهدای خبرنگار به خوبی این شجاعت را در حوادث مختلف شاهد بودیم و این نقش رسانه‌ها را در جامعه برجسته تر می کند.

وی سرعت، صحت و دقت را از ویژگی‌های بارز خبرنگاری خواند و افزود: خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه شناسی جامعه هستند.

معاون استاندار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با این حوزه، افزود: بدون دلسوزی رسانه‌ها این لحظه‌ها هرگز رنده نمی ماند و کارهای مسئولان مانند کارهای نشده است.

وی نمایش اثرات کار همه بخشها را توسط رسانه‌ها مهم دانست و از دیگر ویژگی‌های خبرنگاری به ذوق، سرغت عمل، اقدام جسورانه و حق طلبی و امانت داری و صداقت اشاره کرد.

عزیزی از ثبت و انتقال مطالب ارائه شده از سوی خبرنگاران به استاندار خبر داد و گفت: متاسفانه شورای اطلاعرسانی استان پویایی لازم را در استان نداردوامیدواریم با تغییرات بیشتری در این حوزه این عملکرد را اصلاح کنیم.

«احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تقارن معنا دار روز خبرنگار با عاشورای حسینی، اظهار کرد: جمله‌ی «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» به تنهایی گویای اهمیت نقش پیام رسانی در جامعه است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد مرحوم دعائی در روزنامه اطلاعات، به برخی مشقت‌ها و سختی‌های کار رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: نیاز داریم رویکرد همدلانه دولت را در مورد رسانه‌ها داشته باشیم.

این مسئول از این که هنوز خبرنگاری شغل در کشورمان محسوب نمی شود، ابراز تاسف و ابراز امیدواری کرد که روزی این حرفه نیز به رسمیت شناخته شود.

عابدی رسانه‌ها را موتور پیشران توسعه کشوزمان دانست و اظهار امیدواری کرد که با رفع این مشکلات، شاهد نقش آفرینی رسانه‌ها با قراغت بیشتری در استان و کشور فعالیت داشته باشند.

اجرای دکلمه، نقالی و پرده خوانی عاشورای حسینی و همچنین سخنرانی تعدادی از خبرنگاران در باب مشکلات فعالان این حرفه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..