موفقیت یزد در جلوگیری از فروش غیرقانونی کودهای یارانه ای

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد با اشاره به اقدامات موفق صورت گرفته جهت جلوگیری از فروش غیرقانونی کودهای یارانه ای، از صدور تاکنون قریب به ۴۰ هزار حواله الکترونیکی در استان خبر داد.

“محمدحسن زارعیان” در این مورد بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح حواله الکترونیک توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای دریافت کود یارانه ای توسط کشاورزان تاکنون، ۳۹ هزار و ۵۶۴ حواله الکترونیک در کل استان یزد صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۰ سامانه صدور حواله الکترونیک جهت تسهیل در روند دریافت کود توسط متقاضیان، جلوگیری از فروش غیرقانونی کودهای یارانه ای و پایش بهتر توزیع این کودها توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی راه اندازی شد.

زارعیان در ادامه اظهار کرد: بر اساس ۳۹ هزار و ۵۶۴ عدد حواله الکترونیکی صادر شده و ۱۸ هزار و ۴۶۳ تن انواع کودهای ازته، پتاسه و فسفاته توزیع شده است.

وی افزود: بالاترین تعداد حواله صادر شده مربوط به شهرستان خاتم و ابرکوه است که نسبت به سایر شهرهای استان سطح کشت بالاتری را دارا هستند.

زارعیان در پایان بیان کرد: کشاورزان می توانند با حضور در مراکز جهاد کشاورزی سراسر استان از میزان سهمیه خود اگاه شوند و جهت دریافت کود مورد نیاز پس از صدور حواله الکترونیک توسط مراکز، به کارگزاری های مجاز منطقه خود مراجعه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..