خبرنگاران باید امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند

نماینده ولی فقیه در استان یزد: خبرنگاری یک هنر است و باید به وسیله آن امید و نشاط و حرکت جهادی در جامعه تزریق شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری با حضور در تحریریه خبر صدا و سیمای مرکز یزد، روز خبر را به فعالان این عرصه تبریک گفت و افزود: امروز توفیق داشتم تا با فعالان خبر صدا و سیما دیدار داشته و به آنان خسته نباشید بگویم.

وی افزود: این عزیزان چه در ایام محرم و چه در ایام سیل فعالیت بسیار متراکمی داشته و توانستند هر دو واقعه را به خوبی پوشش دهند که از آنان تشکر می‌کنم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه همه چیز توسط خبر ساخته می‌شود، اظهار داشت: خبرگویی یک هنر بزرگ است که البته بستگی دارد چگونه مطرح می‌شود. گاهی خبر به گونه‌ای بیان می‌شود که سازنده، برازنده، نشاط آور و زمینه ساز حرکت‌های جهادی است.

وی ادامه داد:، اما گاهی خبر را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که تخریب کننده است و یاس و ناامیدی و بی تفاوتی را به جامعه تزریق می‌کند.

ناصری شیوه انتقال خبر را بسته به ذوق خبرنگار دانست و تصریح کرد: گاهی جملاتی به مردم بازگو می‌شود که حقایق را وارونه نشان داده و سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود. این مساله ضایع کردن وقت و اخلاق انسان هاست.

وی خبرنگاران را به امانتداری دعوت کرد و گفت: خبرنگار باید امید، شادابی، حرکت جهادی و تلاش و کوشش را در جامعه به وجود بیاورد و مردم خصوصا جوانان را به خوبی‌ها هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از عملکرد برخی خبرنگاران افزود: برخی خبرنگاران اقدام به تقطیع و چسباندن برخی سخنان و خبر‌ها می‌کنند که اصلا کار پسندیده‌ای نیست.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..