شایعه ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای فعالیت دو هیات عزاداری در یزد تکذیب شد

اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تکذیب شایعه ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای فعالیت دو هیات عزاداری در یزد، علت مشکل بوجود آمده را ناهماهنگی بین این هیاتها با تبلیغات اسلامی و صدای و سیمای یزد برای پخش زنده شبکه سیمای استانی اعلام کرد.

اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر محدودیت یا حذف دو هیئت برای اجرای عزاداری در شهر یزد، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش، اعلام کرد: تمام هیئت‌های عزاداری استان در حال فعالیت و اجرای مراسمات نوحه خوانی و سینه زنی در حسینیه ها و تکایا بوده و فعالیت خود را نیز در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

قابل ذکر است هیئاتی که تمایل دارند اجرای آنها در پخش زنده شبکه سیمای استانی پوشش داده شود می‌بایست با توجه به شرایط و معیارهای سازمان صدا و سیما از قبل هماهنگی های لازم را با سازمان تبلیغات و صدا و سیمای استان داشته باشند.

از بین بیش از ۷۰ هیئت عزاداری که هماهنگی لازم را برای اجرا در پخش زنده انجام داده اند، صرفاً دو هیئت علی‌رغم اینکه درخواست پوشش پخش زنده را دارند اما از انجام این هماهنگی ها قبل از اجرا، امتناع می‌کنند که به طور طبیعی در برنامه پخش زنده قرار نگرفته‌اند لذا اساساً شایعه ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای فعالیت دو هیات عزاداری در یزد به کلی تکذیب می‌شود.

این اداره کل در پایان ضمن بیان این که این دو هیات در روزها و شبهای گذشته در مراسمات متعددی در حسینه ها و تکایا اجرا کرده‌اند، از مردم نجیب دارالمومنین یزد و هیئات عزاداری و عزاداران حسینی که در زنده نگهداشتن آئین های اصیل عزاداری یزد و پاسداشت فرهنگ و هدف قیام سیدالشهدا علیه السلام تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی کرده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..