قدردانی استاندار از برگزاری همایش عظیم عاشورائیان یزد

استاندار یزد و دبیرخانه بین المللی «یزد حسینیه ایران» در پیام های جداگانه از هیئت‌های عزاداری برای برگزاری همایش عظیم عاشورائیان در حسینیه تاریخی امیرچقماق یزد قدردانی کردند.

به گزارش یزدی نیوز در پیام مهران فاطمی آمده است: نهضت حسینی، عالی‌ترین مکتب جانبازی و دلدادگی به ذات اقدس اله است که در آینه عبرت آموزش، تمامی خوبی‌ها و راستی‌ها در برابر تمامی بدی‌ها و کژی‌ها قرار می‌گیرد و تاریخ را برای همیشه مدیون و مرهون ایثارگری و جانفشانی‌های سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان می‌نماید و جهانیان را در عزای شهادت این سرو‌های بلند و بی بدیل آزادی و کرامت به ماتمی سخت و بی پایان فرو می‌برد

وی افزود: هفتم محرم امسال نیز اجتماع عظیم عاشورائیان یزد، این حسینیه باشکوه ایران اسلامی در تکیه تاریخی امیر چخماق، با حضور موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی برپا گردید.

استاندار یزد ادامه داد: این همایش، به واقع نمایش دیگری از دلبستگی و دلدادگی مردمان این سامان به فرهنگ حسینی و عاشورایی است که با حیات و ممات آنان پیوستگی جداناشدنی یافته و تقدیم ۴۰۰۰ هزار نفر از عزیزترین فرزندان این سامان حسینی پیشه، در پرتو درس آموزی از مکتب خونین آن امام آزادی خواه و عدالت جو، نمونه صادقانه‌ای از اوج ارادت و دلبستگی مردمان خداجوی یزد به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

فاطمی اظهار داشت: اینجانب با قدردانی صمیمانه از تمامی هیات‌های عزاداری و همه عوامل برگزاری این همایش عظیم معنوی به ویژه دبیرخانه بین المللی یزد؛ حسینیه ایران، قبولی عزاداری‌های همگان را از درگاه حضرت دوست مسئلت نموده و تداوم توفیقات آنان در پیمودن راه متعالی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که تنها راه درستی و رستگاری است را از محضر خداوند متعال طلب می‌نمایم.

 

دبیرخانه بین المللی «یزد حسینیه ایران» هم در پیامی از حضور پرشور هیئت‌ها در این مراسم تقدیر کرد و افزود: به راستی کدام عشق، قرن‌ها چنین زنده و پرحرارت در جان و دل‌ها می‌تپد که صدای ضربانش را در قلب حسینیه ایران، امیر چخماق یزد شنیدیم؟

این شور حسینی است که دل‌های مردم دارالعباده یزد را چنان با مهر خویش گره زده است که همدوش هم، در سایه‌ی یک علم گرد هم آمده و در هفتمین روز محرم، در حماسه‌ای زیبا و ماندگار، تجدید میثاق عزاداران حسینی را با شهیدان کربلا به نمایش گذاشتند.

ضمن پوزش از برخی مشکلات که سبب نارسایی‌هایی در اجرای مراسم شد صمیمانه از حضور باشکوه مردم مؤمن و خداجوی یزد، همراهی هیئات عزاداری و مسئولین محترم تشکر و قدردانی می‌نماییم.

در پایان لازم به ذکر است برگزاری باشکوه‌تر مراسم در سال‌های آینده نیازمند همدلی، همراهی و همکاری هرچه بیشتر هیئات مذهبی و مسئولین می‌باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..