جوکار: تضمین از هر چیزی در توافق هسته‌ای مهمتر است

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: طرف های غربی باید تضمین دهند که به مفاد توافق هسته ای پایبند خواهند ماند، در غیر اینصورت هیچ ضمانتی برای عدم تکرار عهدشکنی غربی ها وجود ندارد.

محمدصالح جوکار با اشاره به از سرگیری روند مذاکرات هسته ای در وین، بیان کرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت در مذاکرات هسته ای امور پادمانی است؛ حرف اول و آخر ما این است که باید ضوابط پادمانی را بپذیرند. اینکه دائما از طریق فشار بر مدیر کل آژانس بخواهند مسائل مختلف علیه کشور ما را به روی میز بگذارند اصلا قابل قبول نیست. پرونده پادمانی باید برای همیشه بسته شود.

مزیت اقتصادی مذاکرات هسته‌ای در سایه اخذ ضمانت است

وی در ادامه اظهار کرد: بحث دوم، مسئله تحریم ها است؛ تحریم ها باید به طور کامل برداشته شود. باید به تمام مفادی که در توافقات قبلی بوده عمل کنند. بحث سوم تضمین برای اجرای مفاد این قرارداد است، تضمین از هرچیزی مهم تر است. اگر قرار باشد این توافق مزیت اقتصادی برای کشور ما داشته باشد در سایه همین تضمین است. اگر قرار باشد آمریکایی ها با بهانه های مختلف از دادن تضمین برای اجرای مفاد قرارداد از سوی دولت آینده فرار کنند، ممکن است مجددا کارشکنی گذشته تکرار شود.

چیزی بیشتر از حقوق ملت در مذاکرات نمی خواهیم

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما تجربه کردیم که دموکرات ها توافقی انجام دادند اما جمهوری خواهان زیر آن زدند و حق مسلم ما را زیرپا گذاشتند. ایران تعهدات خود را یک به یک اجرا کرد و هزینه های زیادی داد اما طرف مقابل هیچ هزینه ای پرداخت نکرد. ما در مذاکرات صرفا به دنبال احیای حقوق ملت هستیم و چیزی بیشتر از حقوق خود نمی خواهیم.

جوکار در پایان تاکید کرد: طرف های مقابل باید بپذیرند که باید امتیاز لازم را بدهند، باید در این دور از مذاکرات منافع ملت ایران تضمین شود. ایران درخواست های غیر منطقی ندارد. طرف های مقابل باید برای مفاد پیشنهادی در توافق ضمانت اجرایی دهند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..