امام جمعه یزد:

خداوند قومی که نهی از منکر را فراموش کند، لعنت می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به تلاش دشمن بر غفلت مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر از جمله بی حجابی، کفت: خداوند قومی که این فرائض را فراموش کند، لعنت می‌کند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، آن دو را فرایض مورد تاکید قران کریم خواند و گفت: قران کریم بارها قوم بنی اسرائیل و یهود را به دلیل غفلت از این دو فریضه بارها لعنت کرده است.

وی ادامه داد: در آیات قران از اسلام به دلیل آمر به معروف و ناهی از منکر بودن به عنوان بهترین امت یاد می کند و در روایات متعدد بر معروف تذکر داده شده که در اولین مرحله به موضوع تذکر زبانی تاکید می‌شود و امت اسلامی را از پرهیز از آن منع می‌کند.

خطیب جمعه یزد خداوند را غضب ناک نسب به کسانی که منکر را می‌بینند و نسبت به آن بی تفاوت هستند، ذکر کرد و افزود: کسی که نسبت به گناه فرد دیگری بی تفاوت است و تذکر لفظی نمی‌دهد یا قلباً راضی به آن است یا کسی که توان نهی کردن ندارند یا آن دسته که توان نهی کردند ندارند و قلباً نیز راضی نیستند، گناهکار هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمن بر غفلت مردم نسبت به نهی از منکر از جمله بی حجابی، گفت: دشمن از هر طریقی برای کشف حجاب در جامعه اسلامی تلاش می کند ولی عده ای به دنبال ترویج این امر است در حالی که در کشورهای غیراسلامی نیز قانون در مورد حجاب دارند و در عین حال مدعی رعایت حقوق بشر هستند.

آیت الله ناصری به موضوع سیل و خسارات ناشی از آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همه مسئولان پای کار آمدند ولی باید برای آینده اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و خسارات خیلی زود برطرف شود.

وی ادامه داد: توصیه میکنم علاوه بر اقدامات پیشگیرانه در مورد سیلهای آینده، در مورد ذخیره آب سیلاب و استفاده از آب سیلابها بهره گرفته شود.

وی در ادامه به موضوع از سرگیری مذاکرات برجام نیز اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه مذاکره کنندگان کشورمان محکم پای کار ایستاده اند و هر روز نیز بر علیه حرف خودشون تحریم جدیدی اعلام می‌کنند و علیه کش.ر جوسازی جدیدی می‌کنند در حالی که اظهارات ما مشخص است و انها باید تصمیم نهایی را در این باره اخذ کنند.

امام جمعه یزد اظهار کرد: متاسفانه مردم تحت فشار هستند و باید صبوری کنند و آنها که تولیدکننده و عرضه کننده هستند انصاف را در این شرایط سخت رعایت کنند و دست هم را بگیرند تا خدا هم دست شما را بگیرید.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..