کاهش هفت درصدی سرقت در یزد

به گزارش یزدی نیوزرئیس پلیس پیشگیری یزد از کاهش هفت درصدی سرقت ها و هشت درصدی جرائم در خردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این استان خبر داد .

سرهنگ حسن سلطانی گفت: اجرای طرح های مختلف انتظامی ، ارتقای امنیت اجتماعی و طرح های پاکسازی محلات موجب کاهش این جرائم شد .
وی ادامه داد: اموال سرقتی از داخل خودرو شامل اسناد و مدارک، وجوه نقد، دسته چک، رادیوضبط، فلش مموری و موبایل است که ۳۰ درصد این سرقت ها به علت بازبودن درب خودرو و ۲۷درصد نیز به علت پایین بودن شیشه خودرو انجام شده است.
رئیس پلیس پیشگیری یزد در این زمینه توصیه هایی به شهروندان ارائه و گفت: اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیای با ارزش را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهند.
سلطانی از شهروندان خواست اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شیشه ها اطمینان حاصل کنند.
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی یزد در پایان یادآور شد: شهروندان هنگام تردد به مراکز تجاری و تفریحی از پارکینگ های عمومی و مجاز جهت پارک خودرو استفاده کنند.
استان یزد با یک میلیون و ۸۰ هزار نفر جمعیت در مسیر اصلی شمال ، جنوب کشور و کنار جاده ترانزیت قرار دارد .

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..