رئیس شورای شهر یزد مطرح کرد؛

احتمال خطر فرونشست برخی معابر یزد/ آوار برداری کامل ساختمان‌های تخریب شده بعد از رفع خطر

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: باتوجه به میزان بارشی که انجام شد و میزان نفوذ پذیری که در سطح شهر به دلیل روان آب ها اتفاق افتاد، در بعضی از نقاط شهر به ویژه مناطق قدیمی و بافت فرسوده، امکان فرونشست معابر وجود دارد به همین دلیل شهروندان در حد امکان از این معابر تا روند روز آینده رفت و آمد نداشته باش...

«عزیز الله سیفی» یکی از مهمترین دلایل خسارت ها را میزان بارشی خواند که اتفاق افتاد و در این باره تصریح کرد: به طور میانگین ۴۰ تا ۶۰ میلی متر بارندگی در طول سال برای یزد پیش بینی شده اما در سیل اخیر به مدت دو ساعت، ۸۳ میلی متر بارندگی رخ داد که این حجم بارندگی باعث روان آب های زیادی در شهر شد.

سیفی گفت: اگرچه در این مرحله سیل بندها مشکلی نداشت و قبل از بارندگی های اخیر، بررسی های لازم انجام شد اما به دلیل حجم آب زیادی که از سمت تفت مربوط به کوه‌های اطراف پارک کوهستان و دهکده مقاومت بود، با روان آب های سطح شهر همراه شد و خسارت و ویرانی های قابل توجهی ایجاد کرد.

رئیس شورای شهر ادامه داد: بعد از حادثه سیل، استان یزد با کمبود تجهیزات از جهت آبکشی منازل روبرو شد که خوشبختانه در سفر وزیر کشور به یزد دستورات لازم برای رسیدگی به مشکلات صادر شد. همچنین استان های مختلف از جمله اصفهان، مشهد، تهران و هرمزگان تجهیزات و نیرو برای خدمت رسانی به یزد اعزام شد.

به گفته وی، آب کشی منازل رو به اتمام است، همچنین پل ها نیز به جز یک پل، مرحله آبکشی آن انجام شده است و نیرو های شهرداری در حال رسوب زدایی و تمیز کردن پل ها هستند.

سیفی افزود: در سطح شهر نیز رسوباتی به همراه سیل وارد یزد شده است که نیروهای شهرداری درتلاش برای جمع اوری و بازگرداندن شهر به حالت اولیه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: این سیل علاوه بر آبگرفتگی معابر باعث تخریب بعضی از منازل در مناطق مختلف شهر شده است ولی خوشبختانه آوار برداری از معابر اصلی آغاز شده و رو به اتمام است.

وی تاکید کرد: البته در خصوص آوار برداری منازل به دلیل خطری که وجود دارد نیاز به بررسی فنی بیشتری است و بعد از رفع خطر، آوار برداری منازل انجام خواهد شد.

وی گفت: باتوجه به میزان بارشی که انجام شد و میزان نفوذ پذیری که در سطح شهر به دلیل روان آب ها اتفاق افتاد، در بعضی از نقاط شهر به ویژه مناطق قدیمی و بافت فرسوده، امکان فرونشست معابر وجود دارد به همین دلیل شهروندان در حد امکان از این معابر تا روند روز آینده رفت و آمد نداشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، سیفی درخصوص پرداخت خسارت منازل هم گفت: در مرحله اول مالکین از وضعیت ساختمان فیلم و عکس تهیه کنند تا مستند سازی شود و سامانه ای نیز توسط مدیریت بحران استان ایجاد شده که متصل به سامانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد است و شهروندان از این طریق اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند تا کارشناسان ارزیاب مدیریت بحران کارشناسی کنند و در مدت زمان مقرر بعد از تأمین اعتبار، خسارت شهروندان پرداخت شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..