تخلیه کامل دو روستای سیل زده در میبد

فرماندار میبد: در بارش‌های سیل آسای روز‌های اخیر منازل مردم در روستا‌های علویه و نیوک دچار خسارت و آبگرفتگی شد.

به گزارش یزدی نیوز، سجادی پور در بازدید میدانی از روستا‌های بخش ندوشن گفت: خوشبختانه با پیش بینی‌های صورت گرفته، روستا‌های نیوک و علویه تخلیه شده و مردم این دو روستا با کمک سپاه و بسیج و نیرو‌های مردمی و دهیاران در حسینیه اولیا و مسجد اشنیز اسکان داده شدند.تمام محور‌های میبد – ندوشن، هفتهر و سورک تخریب شده است

وی افزود: مردم این دو روستا تا حاکم شدن شرایط جوی پایدار در محل اسکان از سوی سپاه، بسیج، دهیاران و فرمانداری در حال پذیرایی هستند و با پایدار شدن شرایط به زندگی عادی خود باز خواهند گشت.

فرماندار میبد ادامه داد: هم اکنون آب‌های موجود در منازل و رسوب‌های سطح کوچه‌ها با کمک بسیج و سپاه و دستگاه‌ها در حال تخلیه است.

وی در بازدید از مسجد صاحب الزمان (عج) هم تصریح کرد: انحرف سیل از پل به روی جاده سبب تخریب بخش اعظمی از ساختمان‌های موجود شده است.

سجادی پور خاطرنشان ساخت: تمام محور‌های جاده ما از میبد به سمت ندوشن، هفتهر و سورک تخریب شده است. عمده خسارت‌ها در جا‌هایی اتفاق افتاده که پل‌ها نتوانسته اند دبی سیل را مستقیم عبور دهند.

وی تأکید کرد: برای اینکه از سیل‌های روز‌های آینده پیشگیری کنیم در گام اول باید بند خاکی نیوک را تقویت کنیم و در آینده هم با طراحی جدیدی که شکل می‌گیرد بند خاکی متناسب با ظرفیت و دبی سیل‌هایی که این روز‌ها تجربه کردیم باید طراحی شود.

فرماندار میبد همچنین با حضور در بند خاکی روستای علویه که بیشترین حجم آب روستا‌های صدر آباد، ندوشن و سیل منطقه را در خود جمع کرده بود، گفت: خروجی سیل از بند خاکی علویه شاید بیش از ۱۰۰ متر مکب دبی از روی سرریز سد بود که ما را درگیر کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..