با حضور معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور:

مرکز تحقیقات سالمندی جنوب شرق کشور در اردکان شروع به فعالیت کرد

آیین شروع فعالیت مرکز تحقیقات سالمندی شهرستان اردکان با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی عصر امروز در سرای سالمندان مجد اردکان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین "سید اسماعیل شاکر" امام جمعه اردکان در آیین شروع فعالیت مرکز تحقیقات سالمندی شهرستان اردکان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی در سرای سالمندان مجد اردکان برگزار شد، با تشکر از خیرینی که در ساخت این مرکز تلاش کردند با ابراز گلایه از اینکه بیش از ۱۰سال از کلنگ زنی این مرکز می گذرد و هنوز به نتیجه‎‎ای نرسیده است، از معاون وزیر و مسئولان دست‎‎اندرکار خواست تا با همتی مضاعف در این امر تسریع شود.

دکتر "امیرولی عضد زاده" رئیس سازمان بهزیستی شهرستان اردکان با عنوان این مطلب که بر اساس آمار سال ۱۳۹۰، ۸.۵ ‌درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: تفاهم‌نامه ایجاد مرکز تحقیقات سالمندی در اردکان در سال ۱۳۸۲، منعقد گشده و اعتباراتی نیز به آن تخیص داده شده است ولی نیازمند به پیگیری برای به نتیجه رسیدن این طرح مهم است.

 وی افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۹۳ کلنگ مرکز تحقیقات سالمندی جنوب شرق کشور که فازهای بعدی مرکز نگهداری سالمندان بشمار می‌‌رفت با حضور دکتر ربیعی به زمین زده و تفاهم‌نامه این مرکز با دانشگاه منعقد شد.

 عضدزاده از به تعویق افتادن پذیرش اولین دوره دانشجوی MPH این مرکز تاکنون با توجه به عدم تکمیل زیرساخت‎‎های این مرکز خبر داد و تصریح کرد: از جمله‌ اقدامات انجام‌شده در این سال‌ها، تکمیل سند سلامت استان و تصویب آن در استان و تصویب رشته‌های مرتبط با سالمندی در مقطع کاردانی بوده است که امیدواریم در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری به سال اقدام و عمل نامگذاری شده است، شاهد پذیرش دانشجو در این مرکز باشیم.

دکتر "انوشیروان محسنی بندپی" معاون وزیر نیز در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی برای حضور در استان یزد و شهرستان اردکان، خاطرنشان کرد: در سال‌‌های اخیر جمعیت سالمندی در کشور رو به افزایش است و در شهرهای شمالی کشور به ۱۱ درصد نیز رسیده است لذا باید با دوراندیشی و نگاهی عمیق به این موضوع در سطح کلان نگریست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: انشالله بزودی مرکز تحقیقات سالمندی جنوب شرق کشور با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در شهرستان اردکان به طور کامل آغاز به فعالیت خواهد کرد.

دکتر "حمیدرضا خرم خورشید" رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران هم در ادامه با اشاره به اهمیت طب سالمندی و سالمندشناسی، گفت: در آینده نزدیک با سونامی سالمندی مواجه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: هر ۱۸ سال جمعیت کشور دو برابر می‌شود و در همین راستا نیز به سنین سالمند اضافه و در نتیجه جمعیت سالمند نیز درگیر بیماری‌های خاص خواهند شد که باید با آینده‌نگری در این حوزه برنامه‌ریزی کرد  لذا باید طب سالمندی و نگهداری سالمندان به ‌صورت علمی مورد توجه قرار گیرد.

خرم خورشید در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه رشته‌‌ای مرتبط با حوزه مرکز تحقیقات سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی یزد وجود ندارد در ابتدا این مکان را به ‌صورت پایگاه و سپس به‌ صورت مرکز تحقیقات دایر خواهد شد تا جوابگوی علاقه‎‎مندان به رشته‎‎های این زمینه باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم معاون وزیر و هیئت همراه از سرای سالمندان شهرستان اردکان دیدار کردند و سپس توسط رئیس بهزیستی اردکان، تابلو  فرش دستبافی که از سوی بانوان سرپرست خانوار شهرستان اردکان تهیه شده بود به رئیس بهزیستی کشور و رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تقدیم شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..