نماینده اردکان عنوان کرد:

بند ناف ورزش قهرمانی و باشگاه‌های فوتبال از دولت جدا شود/ ساماندهی اقتصاد ورزش با خصوصی‌سازی

رییس فراکسیون ورزش مجلس دهم معتقد است قراردادهای میلیاردی بازیکنان فوتبال زمینه طبقاتی شدن جامعه ورزش را فراهم میکند لذا برای برون رفت از این شرایط باید با خصوصی‌سازی باشگاه‌ها اقتصاد ورزش را ساماندهی کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش نماینده اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن انتقاد از نقل و انتقال میلیاردی بازیکنان فوتبال در باشگاه‌های ورزشی، گفت: با توجه به شرایط موجود در عرصه ورزش کشور و مطرح شدن قراردادهای میلیاردی بازیکنان فوتبال، زمینه طبقاتی شدن جامعه ورزش فراهم می‌شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موقعیت فعلی فوتبال نشان دهنده بخشی از وضعیت حاکم بر ورزش کشورمان است، اظهار کرد: در سایر کشورهای دنیا ورزش قهرمانی به‌ویژه رشته فوتبال توسط حامیان و اسپانسرهای خصوصی پشتیبانی می‌شود، از این رو ضرورت خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال در میهن عزیزمان حس می‌شود؛ البته موضوع خصوصی‌سازی و واگذاری امور بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته و مسئولان مربوطه باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ساماندهی اقتصاد ورزش خصوصا در عرصه فوتبال امری ضروری است و دستگاههای مربوطه باید تدبیر مناسبی بیاندیشند، ادامه داد: باید بندناف ورزش قهرمانی و باشگاه‌های فوتبال را از دولت جدا کرد؛ البته باید توجه داشت که در این زمینه نباید ازطریق وارد کردن فشار به شرکت‌های شبه دولتی و موسسات خصوصی هزینه‌ها تأمین شود زیرا نمی‌توان به هدف نهایی در نظر گرفته شد دست پیدا کرد.

تابش با تأکید بر اینکه استعدادهایی در شهرستان‌های کشور وجود دارند که به دلیل عدم حمایت به جایگاه واقعی خود در ورزش نمی‌رسند، افزود: نباید اجازه ایجاد طبقاتی شدن در ورزش بوجود بیاید لذا با طی شدن فرآیند خصوصی می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد و در مقابل از استعدادهای مختلف پشتیبانی کرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا و اقتصاد ورزش باید میزان قراردادهای بازیکنان را مشخص کند، تصریح کرد: زمانی که اعداد و ارقام نجومی مطرح می‌شود، موضوع فرار مالیاتی و فساد نیز پا به عرصه ورزش می‌گذارد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه قراردادهای میلیاردی موجب ایجاد حس تبعیض و بی‌اعتمادی جوانان به عرصه ورزش می‌شود، خاطرنشان کرد: باید عدالت در ورزش قهرمانی حاکم شود.

بخش نظردهی بسته شده است..