اعطای پروانه افتا به شرکت یزدی فعال در امنیت سایبری

پنجاه و دومین پروانه فعالیت خدمات فنی افتا به هفدهمین شرکت یزدی فعال در امنیت سایبری اعطا شد.

به گزارش  یزدی نیوز مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از صدور پنجاه و دومین گواهینامه افتا با عنوان خدمات عملیاتی افتا با گرایش امن سازی و مقاوم سازی سامانه ها، زیرساخت‌ها و سرویس‌ها به هفدهمین شرکت یزدی فعال حوزه امنیت اطلاعات خبر داد.

محمدرضا پاکدل با اشاره به اعطای دو پروانه جدید فعالیت در چهار ماهه سال جاری در استان گفت: ایجاد اطمینان و سهولت دسترسی به پیمانکاران توسط سازمان‌های دولتی، یکی از دستاورد‌های ارایه خدمات صدور پروانه فعالیت در حوزه‌های مختلف امنیت است.

 

وی با تاکید بر اهمیت آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی امنیت در فضای مجازی و سایبری در بهبود امنیت، افزود: از برنامه‌های انجام شده این اداره کل، معرفی شرکت‌های فعال دارای مجوز در استان و برگزاری دوره مقدماتی و تکمیلی آموزش امنیت کاربری فناوری اطلاعات (اکفا) برای مدیران فناوری اطلاعات ارگان‌های دولتی برای اجرایی شدن طرح امن سازی است.

پاکدل ادام داد: تنوع گرایش‌های ارائه خدمات در حوزه‌های امنیت توسط شرکت‌های یزدی، بیانگر ظرفیت‌های استان در خصوص توسعه بازار این محصولات و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان و متخصصان حوزه امنیت اطلاعات است.

گفتنی است تاکنون ۵۲ پروانه فعالیت خدمات افتا برای ۱۷ شرکت در استان یزد صادر شده است و دیگر شرکت‌های متقاضی در سطح استان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد و یا سامانه https://sec.ito.gov.ir، ضمن مطالعه دقیق آیین نامه و شرایط لازم، برای دریافت پروانه اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..