میرمحمدی: دولت ضمن بهبود اوضاع اقتصادی از حوزه فرهنگی نیز غافل نشود

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت می خواهیم همچنان که در بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باید گام بردارد از حوزه های فرهنگی نیز غافل نشود.

به گزارش یزدی نیوز سیدجلیل میرمحمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر گردشگری گفت: کاربافی صنعت دیرینه و بسیار قدیمی شهرستان میبد است که به‌ ویژه بانوان زحمت‌کش و خلاق میبدی با پشتکار و خون‌ دل خوردن‌ های زیاد این هنر- صنعت را نه ‌تنها در میبد پررونق نگه داشتند، بلکه مردمان شهرهای دیگر را هم با آن آشنا ساختند و همین امر باعث شد که در سال ۱۳۹۴ کاربافی میبد رسما توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در فهرست آثار ناملموس ثبت ملی شود، اما متاسفانه در ماه ‌های اخیر با اعمال نفوذ واضح و مشخص در سطوح ارشد وزارتخانه به‌ یکباره کاربافی به نام شهر دیگری در استان زده می‌شود و با این زدوبند و حق ‌کشی آشکار، اسباب اعتراض و عصبانیت شدید مردم، مسئولان و به ‌خصوص هنرمندان میبدی را فراهم کردند. مطالبه جدی مردم میبد از وزیر میراث فرهنگی این است که هرچه سریع ‌تر این تصمیم غلط تصحیح و جبران شود.

وی در ادامه خطاب به دولت و رئیس جمهور گفت: از دولت خواهش داریم همچنان که در بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باید گام بردارد و حق و حقوق بازنشستگان، معلمان و حقوق بگیران ثابت را مد نظر داشته باشد و گرانی ها و تورم را کنترل کند، همچنان باید در حوزه های فرهنگی مانند عفاف و حجاب، خانواده و فضای مجازی تغافل نکند و به تمام تکالیف خود در این حوزه عمل کند و تحت الشعاع تبلیغات سوء رسانه های غربی قرار نگیرد.

نماینده مردم میبد و تفت خطاب به وزیر نیرو گفت: به ‌خاطر اهتمام و درایت ویژه ‌ای که به کار بستید و باعث شدید مردم نجیب ایران تابستان امسال را برخلاف سال گذشته بدون حتی یک روز قطعی برق تجربه کنند تشکر می‌کنم و این کار ارزشمندی بود که ملت ایران قطعا این عملکرد ممتاز را از یاد نخواهند برد.

وی افزود: دو مصوبه مهم در میبد و تفت روی زمین مانده است که یکی حل مشکل تامین آب شرب ۲۶۲ روستای شهرستان تفت است و دیگر تجهیز ۷ حلقه چاه شهرستان میبد و ساخت مخزن ذخیره آب در این دو شهرستان است و مردم منتظرند این دو مصوبه اجرایی شود. همچنین مردم و جوانان دو شهرستان حوزه انتخابیه از مزایای قانون خانواده و جوانی جمعیت بی بهره هستند که ضرورت دارد در این رابطه تدبیری اندیشیده شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: در بحث فضای مجازی از دولت و مجلس انقلابی خواهش دارم که ورود کنند چرا که این فضا همچنان رها بوده و زیرکلید استکبار است و خانواده های بسیاری به خاطر رها بودن آن دچار آسیب می شوند. بخش قابل توجهی از ارز و ثروت کشور در این فضا به سوی جعل و قمار سوق داده می شود و تبدیل به مناسب ترین فضا برای فساد و فحشا شده و نیاز است که همه برای حل آن دست به دست هم دهیم.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..