راهکار‌های آموزش و پرورش برای رفع مشکل تکمیل ظرفیت برخی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:در صورت تکمیل ظرفیت مدارس، با افزودن کلاس یا شفیت جایگزین مشکل تکمیل ظرفیت برطرف می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، رحیمی نژادافزود: بحث ثبت نام دراین زمان بحث داغ است و، چون امسال مدارس حضوری است، تقاضا برای مدارس دولتی بدلیل افزایش هزینه‌های مدارس غیردولتی افزایش یافته و مهاجر پذیر بودن یزد ظرفیت کلاس‌ها به طرف سرریز شدن رفته است.راهکار‌های آموزش و پرورش برای رفع مشکل تکمیل ظرفیت برخی مدارس
وی ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده و پیش ثبت نام‌هایی انجام شده است و مدارسی که ظرفیت آن‌ها تکمیل شده باید با اضافه کردن کلاس یا شیفت دوم مشکل را برطرف کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد:اما باید توزیع دانش آموزی را هم مدنظر داشته باشیم وباید دانش آموزان به سمت مدارسی بروند که فضای خالی دارند واز تجمع در یک مکان خاص جلوگیری شود.
رحیمی نژاد افزود: ثبت نام مدارس پایه اول را انجام داده ایم، ولی برای متوسطه دوم بدلیل اعلام نشدن نتیجه آزمون مدارس سمپاد، استعداد درخشان خانواده عجله نداشته باشند تا در هفته آینده فرم در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد و نتایج مدارس خاص هم اعلام شود و برای ثبت نام دیگر مشکلی نخواهد بود.
وی ادامه داد: در ارتباط با هزینه در مدارس دولتی چیزی با عنوان هزینه ثبت نام در مدارس دولتی نداریم، فقط مدارس شاهد، نمونه و سمپاد براساس نوع مقطع و پایه می‌توانند مبلغی مصوب را دریافت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت:معمولا مشارکت والدین در اداره امور مدرسه امری خداپسندانه است و در صورت داشتن شکایت با شماره‌های ۳۳۱۴۱-۲۷۲ و ۲۷۳ و ۳۳۱۴۲۲۷۲ و ۲۷۳ ناحیه یک ودو آموزش و پرورش استان تماس بگیرند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..