آمادگی دستگاه های اجرایی استان یزد برای مقابله با سیلاب احتمالی

مدیرکل بحران استان یزد گفت: با توجه به صدور سطح هشدار از سوی سازمان هواشناسی، جلسات ستاد بحران شهرستانها تشکیل شده و دستگاه های مربوطه در آمادگی کامل هستند.

محمدعلی ملک‌زاده، با بیان اینکه در سطح استان حدود ۲۲۰۰ کیلومتر سازه آبی و خاکی و… وجود دارد که براساس موقعیت و کارآیی آنها دستگاه های مختلفی متولی نگهداری از آنها هستند، تصریح کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی در رابطه با بارش های سیل آسا در روز چهارشنبه(۵ مرداد)، بازدید از این بندهای خاکی، سیل بندها و مسیر رودخانه های فصلی در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گرفته و دستگاه های امدادی و خدمات رسان نیز آمادگی های لازم در زمینه مقابله با سیلاب احتمالی را به صورت کامل دارند.

وی ادامه داد: اکثر فرمانداری ها نیز جلسات ستاد بحران خود را برای هماهنگی میان دستگاه ها تشکیل داده و برای هرگونه حادثه احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند.

مدیرکل بحران استان یزد با تاکید بر اینکه با توجه به هشدار هواشناسی، از ورود همشهریان به حریم رودخانه ها جلوگیری خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از احتمالات پیش بینی شده برای این روز، وزش شدید باد خواهد بود؛ از صعود همشهریان به ارتفاعات جلوگیری می شود و امیدواریم در این زمینه مردم نیز همراهی لازم را داشته باشند تا شاهد حادثه ناگواری در این زمینه نباشیم.

ملک زاده با بیان اینکه یکی از احتمالاتی که در رابطه با هشدار اخیر اداره کل هواشناسی استان وجود دارد، ورود روان آب ها به داخل شهر است، اظهار داشت: شهرداری و دستگاه های امدادی اقدامات لازم را در این رابطه انجام داده اند و ان شاءالله در این زمینه نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

ملک زاده عنوان کرد: در سطح شهرها، شهرداران مدیریت بحران را بر عهده داشته و در روستاها نیز این مسئولیت بر عهده دهیاران قرار دارد که باید آمادگی و هماهنگی لازم را در بین دستگاه ها ایجاد کنند.

مدیرکل بحران استان یزد تصریح کرد: اینگونه هشدارها هم جنبه آمادگی دارد و هم می تواند جنبه مانور، بازدید و سرکشی از امکانات داشته باشد و به همین دلیل باید از سوی تمام دستگاه ها جدی گرفته شده و دچار عادی انگاری از سوی آنها نشود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..