تسریع در ایجاد مرکز تصفیه خانه پساب برای آبیاری فضای سبز

رئیس شورای اسلامی شهر یزد: انتظار داریم آبفای استان و شهرداری ۵۰ لیتر در ثانیه آب پساب را به شهرداری در حوزه فضای سبز تحویل دهند تا در حوزه آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز، سیفی در هفتاد و پنجمین نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به سفر چند تن از اعضای شورا با همراهی شهردار به اصفهان گفت: یکی از برنامه‌های اعضا در این سفر، بازدید از مرکز تصفیه آب پساب برای آبیاری فضای سبز در سپاهان شهر اصفهان بود

 

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی و مهم این شهر، استفاده حداکثری از ظرفیت آب پساب بود که جهت فضای سبز شهری از این آب استفاده می‌شد و بیش از نیمی از شهر اصفهان در حوزه فضای سبز متصل به آب پساب شده بود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت آب پساب جمع آوری شده در استان یزد گفت: چند سالی است که پساب حاصل از تصفیه فاضلاب بصورت دریاچه‌ای در یزد به حال خود رها شده و به خوبی از آن استفاده نمی‌شود در صورتی که در حوزه فضای سبز می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که استان یزد با مشکل کم آبی روبرو است و در حوزه آبیاری و توسعه فضای سبز هم با مشکل مواجه هستیم انتظار داریم هم آبفای استان و هم شهرداری به این موضوع ورود کند و ۵۰ لیتر در ثانیه آب پساب که موضوع آن مطرح شده به شهرداری در حوزه فضای سبز تحویل داده شود و از آن در حوزه آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

سیفی، گفت: کمیسیون خدمات شورا به این حوزه ورود کند و با استفاده از تجارب شهر اصفهان نسبت به ایجاد تصفیه خانه و استفاده از آب پساب یزد نهایت بهره برداری را نماید.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..