اجرای امور ترافیکی توسط موتورسیکلت سواران متخلف در یزد

رئیس پلیس راهور استان یزد: در طرح موتوریار پس از تحویل کاور به راکب موتورسیکلت متخلف، وی به مدت ۲ ساعت به عنوان عامل کمکی پلیس راهور نسبت به اجرای امور ترافیکی اقدام خواهد کرد.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ زارع، ضمن اشاره به طرح موتوریار پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: موتورسیکلت سواران به عنوان بخش مهمی از کاربران آسیب پذیر ترافیک محسوب می‌شوند که انتظام بخشی تردد و ساماندهی آنان در تقاطع‌ها و نقاط پرتردد موجب ارتقاء ایمنی عمومی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در راستای اصلاح رفتار‌های غلط ترافیکی، انضباط بخشی ترافیک، رعایت حقوق شهروندی و کاهش تلفات رانندگی؛ اجرای طرح کنترل عبور و مرور موتورسیکلت سواران در تقاطع‌ها با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی و بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت‌های سایر سازمان‌های ذیربط ضروری است.

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: از یک سو راکبین موتورسیکلت از قشر آسیب پذیر جامعه بوده و موتورسیکلت به عنوان وسیله ایاب و ذهاب و امرار معاش آنها است و از سوی دیگر بیشترین حوادث رانندگی برای این قشر از کاربران ترافیکی رخ می‌دهد.

زارع اضافه کرد: پلیس راهور یزد در نظر دارد با حمایت مقام قضایی، در اقدامی جدید طرح موتوریار پلیس را به عنوان مجازات جایگزین در جهت ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت و ارتقاء انضباط بخشی ترافیکی اجرا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح در مرحله اول در ۳ نقطه از معابر پر تردد شهر یزد شروع خواهد شد خاطرنشان کرد: در طرح موتوریار پس از تحویل کاور به راکب موتورسیکلت متخلف، او به مدت ۲ ساعت به عنوان عامل کمکی پلیس راهور نسبت به اجرای امور ترافیکی اقدام خواهد کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..