معلولان نخبه و کارآفرین استان یزد تجلیل شدند

به گزارش یزدی نیوز در مراسمی به مناسبت هفته بهزیستی، از معلولان نخبه، کارآفرین و برتر استان یزد در زمینه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، جلیل عفتی  در همایش تجلیل از معلولان نخبه استان یزد که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد اظهار داشت: ۴۸ هزار معلول در یزد زیر پوشش خدمات مختلف این اداره کل هستند.

وی با بیان این مطلب که از این تعداد معلولان نیمی از آنها بصورت مستمر از خدمات مختلف بهزیستی استفاده می‌کنند و نیم دیگر بصورت غیر مستمر برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: ۴۰ درصد معلولان استان را معلولان جسمی و حرکتی تشکیل  می‌دهند و بقیه  نیز دارای معلولیت ذهنی، شنوایی، بینایی و غیره هستند.

عفتی به فعالیت و همکاری ۱۴۰ مرکز غیر دولتی همسو با ماموریت‌های مختلف بهزیستی اشاره کرد که در یزد و مناطق و شهرستان‌های مختلف استان همکاری دارند و گفت: هم اکنون ۵۱ مرکز روزانه توان‌بخشی، ۲۴ مرکز ویزیت در خانه و ۱۱ مرکز مبتنی بر خانواده با این اداره کل همکاری دارند.

عفتی خاطرنشان کرد: رسیدگی به برخی افراد جامعه هدف در منزل  بخاطر مشکلات جسمی و حرکتی که دارند جزو برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی است.

وی افزود: بهزیستی بیش از ۱۵ ماموریت در ارتباط با جامعه بزرگ هدف دارد که به تنهایی ممکن نیست بتواند امور را انجام لذا همچنان به همراهی و همکاری خیرین و مشارکت جدی مردم نیاز است.   

در این همایش از ۴۰ معلول نخبه، خلاق و کارآفرین استان یزد که در زمینه‌های مختلف قرآنی، علمی، ورزشی و سایر زمینه‌ها موفق به کسب افتخاراتی شده بودند، با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور تجلیل به عمل آمد.

بخش نظردهی بسته شده است..