خبر خوش مجلس برای کارگران و بازنشستگان

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی: مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان و کاهش حق مسکن کارگران باطل شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا دشتی اردکانی  گفت: رئیس مجلس روز گذشته در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کرد که مصوبه سازمان تامین اجتماعی که ۳۸ درصد برای بازنشستگان و کارگران افزایش حقوق در نظر گرفته، اما دولت فقط افزایش ۱۰ درصدی را به تصویب رسانده بود، مغایر قانون است.خبر خوش مجلس برای کارگران و بازنشستگان

وی افزود: رئیس مجلس این مصوبه دولت را ملغی کرده و به هیئت دولت فرستاد. هیئت دولت نیز یک هفته فرصت بررسی این مصوبه را دارد، اما این مساله لازم الاجراست.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: مستمری و از کارافتادگی بازنشستگان باید هر سال مورد بازنگری قرار گرفته و از حداقل حقوق مزد کارگر عادی در آن سال کمتر نباشد.

وی اظهار داشت: افزایش مستمری بازنشستگان با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی کارگران توسط دولت پیشنهاد و به مجلس ارسال می‌شود تا توسط هیئت تطبیق با قوانین دولت مورد بررسی قرار گیرد.

دشتی اردکانی تأکید کرد که دولت پیشنهاد افزایش ۳۸ درصدی مستمری توسط دولت را به ۱۰ درصد کاهش داد، اما هیئت تطبیق با قوانین دولت، این مساله را مغایر قانون دانسته و با لغو مصوبه دولت، افزایش ۳۸ درصدی را ابلاغ کرد.

وی درباره حق مسکن کارگران هم گفت: دولت ۵۵۰ هزار تومان برای حق مسکن کارگران تصویب کرده بود که این مساله در هیئت تطبیق قوانین دولت در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و هیئت تطبیق این مساله را مغایر قانون دانسته و ۶۵۰ هزار تومان را برای حق مسکن کارگران تأیید کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..