سالن‌های تئاتر یزد فرسوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد: سالن‌های موجود تئاتر یزد فرسوده است و به اصلاح و بازسازی نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز احسان عابدی در نشست با جمعی از نویسندگان و کارگردانان هنر‌های نمایشی یزد با اشاره به تدوین چشم انداز در حوزه هنر‌های نمایشی گفت: چشم انداز باید حاصل خرد جمعی و مشارکت هنرمندان این عرصه باشد.

وی افزود: ایده آل ما این است که با تولید آثار باکیفیت، سالن‌های تئاتر پر از بیننده باشد و تماشای تئاتر در سبد مصرف فرهنگی مردم قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت و بستر‌های مناسب برای فعالیت‌های تئاتر وظیفه ما است که آن را دنبال می‌کنیم، اما سالن‌های موجود تئاتر یزد فرسوده است و به اصلاح و بازسازی نیاز دارد.

عابدی تأکید کرد که از ابتدای اسفندماه تاکنون ۲۴ اجرای تئاتر در استان داشتیم که برخی از آن‌ها تا ۳ بار هم تمدید شده و خدا را شاکریم پس از دوران محدودیت‌های کرونایی این رونق را شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: آموزش یکی از دغدغه‌های ما است که آن را در استان دنبال کرده و باید تقویت شود، زیرا در حال تغییر نسل تئاتر و رویش‌های تازه هستیم و اگر آموزش را در این دوره نبینیم شاهد مشکلات متعددی در آینده خواهیم بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اعلام فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گفت: ما پای کار تئاتر هستیم و آن را پشتیبانی می‌کنیم، ولی برخی مسائل فرهنگی، هنری و اجتماعی، اولویت‌های محتوایی ما است و می‌خواهیم از ظرفیت هنر تئاتر برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

وی افزود: هنرمندان نسبت به آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، مسئولیت اجتماعی دارند که مسائلی مثل اعتیاد، طلاق، خودکشی، خانواده ایرانی، سبک زندگی سالم، ازدواج و تحکیم بنیان خانواده از جمله این محتوا‌ها است که باید به آن بپردازند.

عابدی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی ناشی از توسعه نامتوازن یزد یکی دیگر از موضوعات فراخوان جشنواره است که پرداختن به آن با زبان هنر اهمیت دارد.

وی خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از دغدغه‌های ما کار در حوزه کودک و نوجوان است که در تلاش هستیم تا حمایت‌های لازم را از رشد و شکوفایی تئاتر در این زمینه داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..