افتتاح اولین گذر غذای ایرانی در شهر میراث جهانی یزد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد از افتتاح خوشمزه بازار یزد به عنوان اولین گذر غذای ایرانی در شهر میراث جهانی خبر داد و گفت: خوشمزه بازار یزد گذری برای عرضه غذا و خوراکی های متنوع است که در فضایی همراه با برنامه‌های فرهنگی و شاد هر هفته چهارشنبه تا جمعه پذیرای عموم ش...

«محمد صفدرپور» ساعت فعالیت این بازار را نیز ۱۹ تا ۲۴ بیان و در این باره تصریح کرد: توسعه بازارچه های محلی با رویکرد رونق بخشی به کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی از یک سو و تقویت نشاط اجتماعی، در ردیف برنامه های این سازمان قرار دارد.

وی افزود: بر این اساس ایده راه‌اندازی خوشمزه بازار یزد و اولین گذر غذای ایرانی در شهر میراث جهانی مطرح و محلی برای این بازارچه با امکانات لازم و توجه به موضوع پیاده محوری تجهیز شد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری یزد خاطرنشان کرد: خوشمزه بازار یزد به آدرس میدان امام رضا (ع)، بلوار صابر یزدی، محل دائمی بازارچه خدمت شهرداری یزد افتتاح و در آینده نزدیک شاهد افتتاح سایر بازارچه‌های موضوعی نیز در این محل هستیم.

«ابوالقاسم محی الدینی» شهردار یزد نیز با تاکید بر اهمیت نشاط اجتماعی و حمایت از کسب و کارهای بومی، به افتتاح این گذر غذای ایرانی در شهر میراث جهانی اشاره و عنوان کرد: ایجاد بازارچه های محلی با موضوعات و محصولات مختلف رونق و پویایی خوبی در شهر ایجاد می کند و بر زیست شبانه شهری تاثیر مثبت دارد.

وی افزود: خوشبختانه محل دائمی بازارچه خدمت شهرداری یزد به مجموعه ای چند منظوره با بازارچه های مختلف تبدیل شده است که رونق مشاغل خانگی، نمایش و فروش صنایع دستی و برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی را نیز به همراه دارد.

وی بیان کرد: تمرکز بر محله محوری و جهت دهی برنامه های مدیریت شهری با نگاه اجتماعی و خانوادگی در راه اندازی اولین گذر غذای ایرانی یزد (خوشمزه بازار) مشهود است و برآنیم این نگاه در عرصه های مختلف امتداد پیدا کند.

محی الدینی خاطرنشان کرد: بازارچه خدمت شهرداری یزد و در کنار آن افتتاح مجموعه خوشمزه بازار علاوه بر اهداف فرهنگی، رویکرد اقتصادی و کارآفرینانه نیز به همراه دارد و باید سایر ظرفیت های محلات در مسیر کارآفرینی شهری شناسایی و با شیوه های نو فعال شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..