صدای پای موج هفتم کرونا به گوش می‌رسد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد: صدای پای موج هفتم کرونا بر خلاف پیش بینی‌ها در ابتدای تابستان شنیده می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز دکتر شریفی گفت: پیش بینی می‌شد که موج جدید کرونا در اواخر تابستان و اوایل پاییز باشد، اما با توجه به جهش سویه اومیکرون و ایجاد سویه‌های جدید و کاهش ایمنی در سراسر دنیا به دلیل فاصله گرفتن با زمان واکسیناسیون، این موج زودتر آغاز شد

وی افزود: این موج ابتدا در اروپا و آمریکا دیده شد و سپس به ایران رسید و در دو هفته اخیر شاهد افزایش چند برابری موارد ابتلا به بیماری در استان یزد بودیم، به گونه‌ای که هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد ادامه داد: شهرستان‌های استان هم تغییر رنگ داده و هم اکنون دو شهرستان بهاباد و مهریز به رنگ نارنجی درآمده و تعداد شهرستان‌های آبی هم به عدد یک رسید.

وی تأکید کرد که اگر روند افزایش ابتلا به همین منوال باشد در روز‌های آتی شاهد تغییر رنگ بندی خواهیم بود.

شریفی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون اظهار داشت: گروهی که تاکنون هیچ واکسنی تغییر نکرده و همچنین گروهی که ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آن‌ها گذشته است، حتما برای دریافت واکسیناسیون به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

وی بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مراسم‌های ماه‌های محرم و صفر، عید سعید غدیر، بازگشت حجاج و همچنین مراسم‌های عروسی را در پیش داریم باید شیوه نامه‌ها به ویژه استفاده از ماسک که به شدت کاهش یافته است مورد توجه قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..