دیروز رخ داد:

تجمع مردم در اعتراض به فعالیت های گسترده معدنی در ندوشن

شماری از مردم، جوانان و دوستداران طبیعت ندوشن در اعتراض به فعالیت های گسترده معدنی در این منطقه صبح روز جمعه در محل معدن ورودی شهر تجمع کردند.

به گزارش یزدی نیوز تجمع کنندگان با حمل پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی، خواستار تعطیلی هرچه سریعتر این معادن و اقدام عاجل مسئولان در این خصوص شدند.

تجمع کنندگان در گفت و گویی اظهار داشتند: مدتهاست که اعتراض خود را از طریق مختلف به گوش مسئولان رساندیم؛ اما توجهی به آن نشد؛ لذا تصمیم گرفتم خواسته هایمان را از این طریق دنبال کنیم.

آنها هشدار داده اند: اگر مسئولان نسبت به تعطیلی معادن اقدام نکنند و بی توجه باشند؛ این تجمع در آینده گسترده تر ادامه خواهد یافت و تبعات آن متوجه آنها خواهد بود.

این تجمع آرام که گفته می شود بیش از یکصد نفر در آن حضور داشتند؛ بدون درگیری و با دخالت پلیس منطقه پایان یافت.

فعالیت های بی رویه معدن و معدنکاری و تخریب گسترده طبیعت بکر و خدادادی ندوشن این روزها موجی از اعتراضات مردمی به دنبال داشته و مسئولان محلی را نیز درگیر ماجرا کرده است.

اخیرا امام جمعه ندوشن در نماز جمعه و همچنین در جمع مردم شماری از اساتید و صاحب نظران ضمن انتقاد از این فعالیت ها از پیگیری تعطیلی معادن توسط مسئولان منطقه خبر داده است.

حجت الاسلام محمد جوادی از فعالیت های معدنی در ندوشن به عنوان یک مشکل و معضل اساسی برای مردم و منطقه یاد کرده و گفته است: طی سالهای اخیر معادن متعددی در ندوشن شروع به فعالیت کردند و به صورت بی رویه از آن برداشت می شود.

همچنین مردم معتقدند: فعالیت های معدنی در ندوشن به غیر از تخریب جاده و راه ارتباطی، حوادث رانندگی و تصادفات، ایجاد خطرات ناشی از رفت و آمد تریلی های حامل مواد معدنی و به خطر افتادن جان مردم  و ایجاد مزاحمت برای آنان هیچ سودی ندارد.

در حال حاضر معادن متعددی از جمله سنگ آهن و سنگ های ساختمانی در ندوشن در حال فعالیت است.

منابع استفاده شده:
تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..