معاون وزیر آموزش و پرورش:

جشنواره تابستانه ابرکوه خلاقانه، پژوهش و مهارت محور است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش کشور با تأکید بر اینکه جشنواره دانش‌آموزی ابرکوه فراتر از حد یک شهرستان است، گفت: این جشنواره سرشار از نگاه‌های خلاقانه، نوآوری، پژوهش محور و تقویت مهارت‌های مختلف بود که باید بیش‌ از پیش تقویت شود.

«محمدمهدی کاظمی» در حاشیه بازدید از جشنواره تابستانی دانش‌آموزی شهرستان ابرکوه و در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: این جشنواره و نمایشگاه حاکی از روحیه خلاقیت و نوآوری در بین دانش آموزان به خصوص دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم است.

وی تصریح کرد: چنین دستاوردهایی که در این نمایشگاه عرضه شده، نشان می‌دهد ما در نظام آموزشی که برگرفته از سند تحول بنیادین است باید به‌غیر از مباحث درسی، ساعت‌های مختلف تربیتی را در بین دانش آموزان پرورش دهیم و آنان را در موضوعات مختلف تقویت کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هوشمندانه، روحیه خلاقیت، نوآوری و تفکر طراحی که مهم‌ترین موضوع برای آینده دانش آموزان است را تقویت کنیم.

وی با بیان این که چنین جشنواره‌ای در سطح شهرستان دور از انتظار بود، یادآور شد: باید به چنین نگاه‌های خلاقانه‌ای با محوریت مهارت و پژوهش گری، نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

این مسئول اذعان کرد: طی سال‌های اخیر که بحث کنکور تأثیرات خود را در نظام آموزشی گذاشته است، هر چه رویدادهای این‌چنینی برای دانش آموزان بیشتر برگزار شود و از فضای صرف آموزشی و کنکور فاصله بگیرند، می‌توان مهارت‌های مختلف زندگی را به آنان آموزش داد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش هدف نظام آموزشی را تربیت شهروندان خوب عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه فراگیری مهارت‌های مختلف برای دانش آموزان ضرورت دارد در زندگی آنان نقش‌آفرین است، باید دانش آموزان را در موضوعات مختلف برای زندگی آینده تربیت کنیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..