معاون استاندار یزد:

برای جبران کم کاری های گذشته، همکاری کنیم

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری یزد گفت: پست های اداری یک ودیعه الهی در دست ماست و باید با استفاده از این فرصت برای خدمت به مردم، برای جبران کم کاری هایی که درگذشته اتفاق افتاده، بیش از پیش همکاری کنیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی  در آیین بزرگداشت علی حمیدیا استاندار اسبق یزد که با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از مسوولان و چهره های سیاسی و اجتماعی استان در سالن اجتماعات فرمانداری یزد برگزار شد، افزود: روزی که مسئولیت معاونت سیاسی را عهده دار شدم، اعلام کردم که افتخار می کنم در جایگاهی قرار گرفته ام که قبلا شهید موحدین و حمیدیا در آن قرار داشتند و امروز که این مسئولیت ها را برعهده گرفته ایم باید دین خود را به این بزرگواران و دیگر شهدا ادا کنیم.
وی ادامه داد: بیان خاطرات و اقدامات مرحوم حمیدیا برای کسانی که امروز قبول مسئولیت کرده اند درس آموز و برای کسب تجربه مثمر ثمر است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری یزد گفت: باید از تجربیات گذشتگان بویژه منش و شخصیت درگذشتگان و شهدا به عنوان الگوی بهره برداری شود.
نماینده اسبق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مرحوم حمیدیا، بسیار منظم بود و در کارها به خط و خطوط توجهی نداشت و معیار سنجش افراد را توانایی آنها قرار داده بود و به همین دلیل توانست برای استان فعالیت های ماندگاری انجام دهد.
علی اکبر اولیا اظهار داشت: مسئولان استان باید به گونه ای عمل کنند که در تامین نیروهای مدیریتی عقب گرد نداشته باشیم و با تاسی از چنین الگوهایی برای تربیت مدیران آینده اقدام شود.
همسر استاندار فقید یزد مرحوم حمیدیا نیز در این آیین گفت: مرحوم حمیدیا زندگی خود را وقف مردم کرده بود و گاهی در اوایل انقلاب هفته هفته ایشان را نمی دیدم و حتی یک مرتبه سه ماه ایشان را ندیدم که در حال مبارزه با منافقین بود.
مهناز عسلی افزود: بعد از واقعه هفتم تیر که منافقین جمعی از مسئولان نظام را شهید کردند، مرحوم حمیدیا برای مبارزه با منافقین فعالیت می کرد که توانستند موسی خیابانی و جمعی از منافقین را به هلاکت برسانند.
وی ادامه داد: مرحوم حمیدیا به شدت به امام خمینی (ره) علاقه داشت و هنگامی که ایشان به بهشت زهرا آمدند، ما هم در آنجا بودیم .
و افزود: مرحوم حمیدیا شهید صدوقی را هم بسیار دوست داشت و اگر چند روز در نماز جماعت ایشان شرکت نمی کرد، در مراجعه بعدی آیت الله شهید صدوقی احوال ایشان را پرسیده و دلیل غیبت شان را سوال می کرد و مرحوم حمیدیا ارتباط نزدیک با روحانیت داشت و در اجرای دستورات اسلامی بسیار مقید بود و عمدتا نماز را اول وقت می خواند و همیشه قرآن کوچکی همراه داشت وهرزمان وقت آزاد داشت، قرآن تلاوت می کرد.
محمد حمیدیا فرزند ارشد مرحوم علی حمیدیا استاندار فقید یزد نیز در این این گفت: همواره پدرم به پدر و مادر خود احترام زیادی می گذاشت و برخورد خوب، مناعت طبع و شوخی های ایشان در بین خانواده زبان زد بود و هنوز خیلی ها از خلق خوب ایشان یاد می کنند.
محمدحسن خورشید نام از دوستان مرحوم حمیدیا نیز گفت: استاندار فقید یزد در اجرای قوانین بسیار جدی بود و هرگز اجازه نمی داد از روی خوش و طبع خنده روی ایشان سوء استفاده شود و به رغم برخورد ملاطفت آمیزی که در کارها داشت اما در اجرای فعالیت های اداری سخت گیر بود و همواره هوای زیردستان را داشت.
مصطفی سالاری فرماندار یزد نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بویژه مرحوم حمیدیا استاندار فقید یزد گفت: بیان خاطرات و منش و اخلاق درگذشتگان دارالعباده یزد در تربیت نسل امروز اثرگذار است و می تواند همچون چراغی روشنگر فعالیت های روزمره باشد، لذا برگزاری چنین نشست هایی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ دارالعباده و دارالعلم یزد دارد.
در این مراسم که با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف ومسئولان همراه بود، فیلم کوتاهی از زندگی و فعالیت های علی حمیدیا استاندار فقید یزد و صحبت های حجت الاسلام محمدعلی صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد پخش شد و جمعی از دوستان و نزدیکان مرحوم حمیدیا به بیان خاطراتی از ایشان پرداختند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..