معاون استاندار یزد خبر داد

اجرای طرح بورسیه شغلی در راستای تقویت پیوند صنعت و دانشگاه

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد از اجرای طرح بورسیه شغلی دانشجویان از سوی صنایع در راستای کمک به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و تقویت پیوند صنعت و دانشگاه در استان خبر داد.

«محمد علی شاه حسینی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تخصصی ترین وظیفه ذاتی این معاونت آماده کردن زیرساختها و بستر لازم برای ارائه خدمات سایر معاونتها و به طور کل استانداری به عنوان یک دستگاه حاکمیتی است.

وی افزود: امسال موضوع مهمی که در نامگذاری و شعار سال با نگاه ویژه به آن پرداخته شده، بحث دانش بنیان‌هاست که در این حوزه کارهای مهم و بزرگی در استان شروع شده و در حال انجام است.

وی با بیان این که شعار دولت سیزدهم موضوع تحول است، گفت: این مهم مورد تاکید استاندار محترم نیز بوده لذا سند تحولی استان با عنوان «یزد نوین» مورد اهتمام قرار گرفته که یکی از بخشهای آن کارگروه سرمایه انسانی است که از سوی این معاونت دنبال می شود.

شاه حسینی مهمترین مطالبه جوانان استان با توجه به ۲۷ سال کسب رتبه اول قبولی در کنکور سراسری را اشتغال مبتنی بر رشته تحصیلی خود خواند و گفت: این در حالی است که طی این مدت عمدتاً در استان شاهد استقرار صنایع نیازمند نیروی انسانی یدی بودیم که معمولاً نیز نیروهای بومی نیز از آن بهره نمی‌گیرند.

وی افزود: در همین راستا طرح بورسیه شغلی صنایع استان در دستور کار قرار گرفته و طی آن صنایع برای بهره مندی از نیروهای شغلی تحصیل کرده مورد نیاز خود با همکاری دانشگاه‌ها اقدام به بورسیه شغلی دانشجویان می‌کنند که برای امسال جهت بکارگیری ۳۵۰ نفر برای ۳۰ شرکت خصوصی اعلام نیاز شده است.

معاون استاندار طرح سلامت و نشاط کارکنان دولت را دیگر موضوع مورد اهتمام استان خواند و گفت: در همین راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی موضوغاتی مانند غربالگری تا مراقبت پس از آن برای جامعه هدف یعنی تمام کارکنان دولت در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، طی چند هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به میانگین ۴۰۰ دیدار چهره به چهره مردم در یکشنبه‌های هر هفته با استاندار و مجموعه مدیران استانداری، افزود: سامانه‌های مختلفی در دستگاه‌ها و ادارات استان فعالیت دارند ولی با کارشناسی صاحب نظران یک سامانه جامع طی هفته‌های آتی راه اندازی خواهد شد که طی آن می‌توان هر کدام از دستگاه ها در زمان به لحاظ میزان رضایتمندی مورد ارزیابی قرار داد.

شاه حسینی ابراز امیدواری کرد که در حوزه دانش بنیان تمام تلاش استان بکار گرفته شود تا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری جزو بهترین‌ها باشیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد ۱۱۰ شرکت دانش بنیان کنونی استان تا پایان سال، تاکید کرد:‌افزایش کیفی شرکتها را فدای رشد کمی آنها نخواهیم کرد.

«مرتضی صابری» مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری نیز ضمن تشریح اهداف سند تحول اداری، در مورد اقدامات صورت گرفته در ذیل این مجموعه اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز ۱۱۱ با امکان پاسخگویی ۱۸۰ تماس به طور همزمان در جریان سفر ریاست جمهوری از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه شبکه دولت در استان، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه، اداره و ارگان در استان به این شبکه متصل هستند و در قالب تفاهم نامه‌ای با مخابرات میزان پهنای باند دریافتی ادارات استان تا ۳۴ مگابایت بر ثانیه افزایش یافت.

صابری از برگزاری ۳۰۰ جلسه ویدئو کنفرانسی ملی و استانی در استانداری طی ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: سامانه مدیریتی هوشمند بیماری کرونا برای پیگیری و استعلام گیری در مورد واکسیناسیون در استان راه اندازی شده که تا تیرماه امسال یک میلیارد استعلام از آن انجام شده است.

وی به راه اندازی سامانه جامع اطلاعرسانی اربعین، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه و راه اندازی سامانه نمابر متمرکز برای فرمانداری‌ها و نیز اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با حملات سایبری به عنوان دیگر فعالیتهای انجام شده اشاره کرد.

«زهیر حاجی حسینی» مشاور جوان استاندار نیز در مورد مدرسه حکمرانی رویش توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برای دوره تابستانه این مدرسه که ۳۰ و ۳۱ تیرماه آغاز خواهد شد تعداد ۴۵۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که پس از انجام گزینش در این دوره شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به ارائه برخی دروس عمومی و تخصصی و یک سری بازدید برای جوانان شرکت کننده در این مدرسه، ابراز امیدواری کرد که جوانانی با توانمندیهای فردی و آشنا با مسائل استان از این مدرسه خارح شود و بتوانند نظر و ایده داشته باشند.

«مصطفی آخوندی» مدیر کل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری نیز ارتقای پژوهش مدیران استان را از اقدامات قابل ملاحظه در این معاونت ذکر کرد و طی سخنانی استفاده از نخبگان در شوراها و کارگروه‌های استان، تقویت ساختاری پارک علم و فناوری و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه را در قالب تفاهم‌نامه را از برنامههای مورد توجه این دفتر برشمرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..