فعال فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب:

کشور با ۵زلزله مهیب دست به گریبان است/بی‌حیایی منشأ مسائل خانواده

فعال فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب گفت: کشور ما امروز با پنج زلزله مهیب افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش اعتیاد، کاهش حیا و کاهش جمعیت مواجه است.

به گزارش یزدی نیوز، معصومه حکیمیان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه یزد با گرامیداشت واقعه مسجد گوهرشاد که در آن غیرت و همیت مرد ایرانی برای دفاع از حریم حیا و عفت برای زن و مرد مسلمان ثابت شد، اظهار داشت: در این واقعه در مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ بیش از ۲ هزار مرد، آبروی ملت ایران شدند و نشان دادند که این ملت برای حفظ حریم حیا و عفت زن و مرد تا پای جان پیش می رود.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی با پنج زلزله مهیب مواجه هستیم که گسل این زلزله ها به یکدیگر وصل است و بررسی و ارائه راهکارهای جداگانه برای آنها خطای بزرگی است که این پنج زلزله شامل افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش اعتیاد، کاهش حیا و عفت بین زنان، مردان، دختران و پسران و زلزله پنجم کاهش جمعیت است.

حکیمیان افزود: این چهار موضوع به طور مستقیم و غیرمستقیم به بحث حیا و عفت متصل است و جامعه ای که نتواند فضای خانواده، محله و اجتماعش را عفیف نگه دارد، به مرور زمان طلاق در آن جامعه افزایش پیدا می کند، ازدواج و جمعیت کاهش می یابد و اعتیاد افزایش چشمگیری می یابد.

این فعال فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب بیان کرد: کاهش جمعیت دو بعد دارد؛ نخست عدد جمعیت کم می شود زیرا وقتی فضای جامعه از اخلاق و معنویت دور و انحرافات پررنگ شد، احساس خوشبختی در جامعه کمرنگ می شود و در این شرایط انگیزه برای فرزندآوری کاهش می یابد یا در خانه ای که مرد آن معتاد باشد، منطقی برای بچه دار شدن وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ۲۷ سال قبل مقام معظم رهبری چندین مرتبه بحث جنگ نرم را مطرح کردند و آن زمان، زمان آغاز جنگ نرم نبود بلکه جنگ نرم در آن زمان در حال قوت گرفتن بود و فضایی که جامعه ای که جامعه جهانی را از انسانیت و اخلاق دور کرد، برنامه ریزان و طراحانی داشت و یک اتفاق تصادفی نبود و حال روز خراب جهان، خود به خودی نبود بلکه طراحی شده بود.

حکیمیان یادآور شد: شیطان از زمانی که از درگاه خدا رانده شد، قسم خورد که نسل آن را به انحراف می کشانم و این قسم خورده، اولین شروع کننده جنگ فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی جهان بود.

وی عنوان کرد: در مسائل فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی ما به تعداد مردم ایران، سردار سلیمانی نیاز داریم، جنگی که شیطان شروع کرد، ۲۰۰ سال قبل اتفاق بدتری برای آن رقم خورد و آن این بود که عده ای شیطان پرست به ظاهر یهودی ۲۴ خط برنامه برای تسلط جهان نوشتند و این برنامه پادگان سازی و اسلحه سازی نبود بلکه جنگ نرمی برای دور کردن انسان از انسانیت و اخلاق بود.

معاون اسبق فرهنگی جامعه زنان کشور اظهار داشت: جنگ نرم اصلا پیچیده نیست بلکه اظهر من الشمس است و بندهای وحشتناکی دارد که یکی از آنها ترویج مواد مخدر، ترویج ربا، ترویج مشروب خواری، ترویج بی حیایی است و یکی از بدترین بندهای این برنامه، این است که گفتند تمام انسانهای غیریهود را تبدیل به حیوان می کنیم و از آنها به نفع خودمان استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: امروز در مسئله عفاف و حجاب، دعوا سر مانتوی بلند و کوتاه، لباس تنگ و گشاد و موی زنان نیست بلکه دعوا سر این است که هویت انسانی را از انسانها بگیرند و هر آنچه نشان انسانیت داشته باشد از انسان بگیرند وگرنه تسلط بر جهان چه ربطی به اعتیاد، چه ربطی به مشروب خواری و چه ربطی به ربا خواری دارد.

وی تصریح کرد: هر جای کره زمین هر ملتی که بخواهد اقتدار، استقلال و آزادی خود را حفظ کند، باید از سلامت جسم، روان و اخلاق مردمش مراقبت کند و دشمن جهانی بشریت یعنی صهیونیزم بین الملل این سه مورد را نشانه رفته است.

حکیمیان تاکید کرد: وقتی قرار باشد زن و مرد و دختر و پسر ما در منجلاب اعتیاد، مشروب خواری، رباخواری و بی حیایی دست و پا بزند، نه جسم سالم، نه روح سالم و نه اخلاق سالم برای او باقی نمی ماند و دعوا بر سر این موضوع است.

این فعال فرهنگی عفاف و حجاب بیان کرد: اگر یک سلیمانی در جبهه مقاومت با یاران صدیقش نقشه های ۲۵ ساله استکبار را خنثی کرد، امروز به تعداد مردم و خانه های کشور به سلیمانی‌ها نیاز داریم که همانطور که نبرد نظامی نامتقارن در مقابل دشمن ایستادند، در جنگ جهانی نرم نامتقارن نیز در مقابل دشمن بایستد و رمز این مقابله و رمز پیروزی، تحکیم مبانی است.

وی افزود: غفلتی که در ۴۰ سال گذشته کرده ایم، در این مبانی بوده و امروز پدران و مادران نباید فرزندان خود را در فضای مجازی رها کنند.

حکیمیان تاکید کرد: باید از نوزادی کودکی، نوجوانی و جوانی یاد فرزندان خود بیاوریم که انسان هستید و انسان بودن بایدها و نبایدهایی دارد و در اینکه نسل خود را چطور بار بیاوریم که بفهمد انسان است، هنر می خواهد.

وی بیان کرد: می توان با سیره نبی مکرم، با همان اخلاص، همان صبر روند نسل فاخر را طی کنید و با احیای و تحکیم هویت دینی است و به آنها بفهمانید که خدایی در این نزدیکی است، قرآن را چراغ راه خود قرار دهید و سبک زندگی خود را قرآنی کنید و معاد و رستاخیز را برای آنها زنده کنید.

حکیمیان تصریح کرد: اگر اینها در نسل ما زنده شد، آنگاه می توانیم اطمینان داشته باشیم که هیچ خیانتی در خانواده ها اتفاق نمی افتد و انسانیت زیر سئوال نمی رود.

وی تاکید کرد: ملت ما وارث یک تمدن کهن است و باید یاد فرزندان خود بیاوریم که از این هویت پاسداری کند و این پاسداری کردن با رها کردن آنها در فضای نا امن مجازی میسر نیست.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..