اشتغال ۷۴ درصد از زندانیان استان یزد

مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه ۷۴ درصد مددجویان زندانی استان مشغول بکار هستند گفت: اکنون ۲۳۰ نفر در کارگاه‌های داخل زندان فعالیت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز، مقبلی درهمایش تبیین ظرفیت ها، فرصت‌های اشتغال در زندان‌های استان یزد افزود: همچنین ۴۵۵ نفر از مددجویان در کارگاه‌های اشتغال بنگاه‌های صنعتی و یک هزار و ۴۰۶ در کارگاه‌های زندان مشغول به کار هستند.

وی گفت: امسال ۶ میلیارد تومان بودجه در مرحله نخست به استان یزد تخصیص یافته است که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ برای آزادی زندانیان و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات برای کار آفرینان اختصاص یافته است.

مدیرکل زندان‌های استان یزد، افزود: در سال گذشته ۱.۵ میلیارد تومان بودجه جذب شد که در این زمینه ۱۰ زندانی آزاد و به هشت کار آفرین تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال پرداخت شد.

مقبلی خاطرنشان کرد:کار آفرینان برای دریافت تسهیلات می‌توانند به بنیاد تعاون اداره کل زندان‌های استان یزد مراجعه تا به بانک عامل معرفی شوند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد از کار آفرینان و خیران استان خواست در ایجاد اشتغال زندانیان با این اداره کل همکاری کنند که در این زمینه سیاست‌های تشویقی خوبی هم در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال هم ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان دستمزد از کار آفرینان دریافت و پرداخت شد.
مقبلی افزود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس برای اولین بار مصوب کردند در راستای ایجاد وتوسعه اشتغال زندانیان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که در زندان‌ها حضور یافته و برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

رئیس بنیاد تعاون اداره کل زندان‌های استان یزد گفت: استان یزد نخستین استانی در کشور بود که در زمینه اشتغال در بخش اشتغال باز فعالیت خود را شروع کرد و اکنون حدود ۴۵۵ مددجو در ۹۰ کارگاه مشغول بکار هستند.

سیفی افزود: یزد یکی از استان‌های پیشرو در ایجاد اشتغال است و امیدواریم با سرمایه گذاری زمینه اشتغال بیشتر زندانیان در استان فراهم شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..