دستگیری مزاحم فضای مجازی درکمتر از ۲۴ ساعت

رئیس پلیس فتا استان یزد از کشف پرونده تهدید، مزاحمت و اخاذی اینترنتی درکمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع مزاحمت، تهدید و اخاذی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان یزد قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی پرونده در شرایطی به پلیس فتا مراجعه کرد که از سوی شخص ناشناسی مورد تهدید و اهانت قرار گرفته بود و با شدت گرفتن تهدیدات توسط متهم، شاکی با مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی پیگیر موضوع شد و پلیس فتا به سرعت تحقیقات خود را برای روشن شدن موضوع آغاز کرد.

سرهنگ ابوطالبی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی در کمتر از ۲۴ ساعت موفق به شناسایی عامل تهدید و مزاحمت شدند و با هماهنگی قضایی متهم به پلیس فتا احضار و برای روشن شدن علل و انگیزه وی از تهدید و ایجاد مزاحمت برای شاکی، مورد تحقیق قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: در ادامه روند رسیدگی به پرونده و تحقیقات انجام شده مشخص شد انگیزه وی از ایجاد مزاحمت وتهدید، اخاذی و با هدف تخریب و ضربه زدن به شاکی این کار را انجام داده است.

سرهنگ ابوطالبی به کاربران هشدار داد: هرگونه ایجاد مزاحمت برای اشخاص در فضای مجازی جرم بوده و چنانچه شخصی مرتکب این جرم شود برابر قانون تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده برخورد با جرایم سایبری بوده و شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..